Brzdové hadice pre vozidlo
Brzdové hadičky pre
Brzdové hadičky: užitočné informácie
Väčšina áut používa hydraulický brzdový systém. Nákladné autá majú pneumatický brzdový systém. Je to tak rozdelené, pretože poskytujú optimálnu brzdnú silu pre daný typ vozidla. Na transport hydraulickej kvapaliny alebo vzduchu sú potrebné brzdové hadice. Brzdové hadice musia byť pevné a veľa vydržať, pretože akýkoľvek defekt vede k fatálnym následkom. Ale ani použitie kvalitných materiálov nezaručí stopercentnú spoľahlivosť, a preto auto musí mať dva nezávislé brzdové systémy (duálny systém bŕzd).
Dlhú dobu bola štandardným materiálom pre tieto hadice guma. Aj dnes sú gumové hadice časté. Ale tento materiál má nevýhodu: môže prasknúť. A preto sa dnes presadzujú polytetrafluoetylénové hadice. Na povrchu majú ešte ochranu z nehrdzavejúcej ocele. Oproti gumovým majú dlhšiu životnosť. Ak sa brzdová hadica poškodí, brzdy prestanú fungovať. Hadica môže zlyhať pre opotrebovanie, alebo ju niečo mechanicky poškodí.
A preto by mali hadice byť pravidelne kontrolované. Náhly pokles tlaku brzdovej kvapaliny poukazuje na roztrhnutie hadice. Pri výmene hadice je nevyhnutné vypumpovať zo systému vzduch. Doporučuje sa meniť ich iba v servise. Cena nie je tak vysoká. V našom internetovom obchode nájdete aj mnoho iných náhradných dielov pre vaše auto. Ak vám chýba brzdové obloženie, brzdové disky, blatníky, klaksóny, hydraulický filter alebo kardan, pozrite sa ku nám! U nás si môžete kúpiť prvotriedne auto-diely za rozumné ceny.
Poruchy brzdových hadíc
- posunutie komponentu;
- poškodenia pracovnej plochy;
- opotrebenie;
- zakrútenie hadice;
- upchatie komponentu;
- pretrhnutie dielu;
- poškodenie spojovacej trubice.
Príznaky porúch brzdových hadíc
- únik hydraulickej kvapaliny;
- zvláštne zvuky pri stlačení brzdového pedála;
- vysoké teploty brzdových bubnov;
- šmyky auta pri prudkom stlačení brzdového pedála;
- vibrácie pri brzdení;
- predĺženie brzdnej dráhy;
- nadmerne uvoľnená dráha brzdového pedála.
Príčiny porúch brzdových hadíc
- porušenie prevádzkových pravidiel vozidla;
- uvoľnenie spojovacieho článku;
- inštalácia nekvalitných komponentov;
- nekvalifikovaný alebo neskorý servis brzdového systému;
- vplyv tepla;
- použitie nevhodnej alebo nekvalitnej hydraulickej kvapaliny;
- vplyv chemických látok.
Diagnostika
Kontrolu stavu tohto komponentu je potrebné vykonať každých 50 000 najazdených kilometrov. Optimálnou voľbou je vykonanie vizuálnej kontroly hadíc pri každej komplexnej diagnostike brzdového systému.
Bez špeciálneho vybavenia budete schopní vykonať kontrolu, pri ktorej musíte venovať pozornosť iba viditeľným poruchám, napríklad prasklinám alebo odlupovaniu pracovnej plochy. Pri objavení poruchy ihneď kontaktuje servis.
Oprava a výmena brzdových hadíc
Odborníci tvrdia, že oprava gumených hadíc je nevýhodná. Ich cena je dosť prijateľná, preto je lepšie ich vymeniť. Pripomíname, že výmena gumených hadíc je potrebná každých 125 000 najazdených kilometrov, bez ohľadu na ich stav. Pre výmenu komponentu vykonajte nasledovné kroky:
- odpojte vodič z negatívneho terminálu batérie;
- odstráňte koleso;
- vyberte vodič, ktorý spája snímač opotrebenia a doštičku;
- vysuňte špičku vodiča z doštičky;
- odstráňte vodiče cez držiaky;
- držte špičku a odpojte hadicu z brzdového systému;
- vyberte špičku a tesniacu pásku z podperného ramena na vzpere karosérie;
- odstráňte brzdovú hadicu;
- nainštalujte novú hadicu a zopakujte tieto kroky v opačnom poradí.
Odporúča sa tiež vykonať výmenu pružiny brzdového strmeňa a tesniaci krúžok. Po výmene nezabudnite prečerpať brzdový systém, aby ste sa uistili, že práce boli vykonané správne.