Čerpadlo ostrekovača skiel pre vozidlo
Pumpa ostrekovača pre
Pumpa ostrekovača: užitočné informácie
Pumpa ostrekovača je súčasťou systému na čistenie skla. Vodič ju ovláda pomocou prepínača alebo je ovládaná elektronicky. Vo vozidle môže byť takýchto púmp aj viac, pre predné a zadné okno a tiež keď má auto ostrekovače aj na predných svetlometoch. Dvojitá puma môže zásobovať vodou dva predné ostrekovače naraz. Pumpa ostrekovača je umiestnená na rôznych miestach, podľa typu a modelu vozidla.
Väčšinou je umiestnená v v prednej časti auta, za blatníkom. Ak ostrekovač nefunguje, môže to byť spôsobené aj pokazenou pumpu. Ak pumpa robí hluk keď je motor v chode aj keď sa ostrekovač nepoužíva, je nevyhnutné ju vymeniť. Môže sa tiež stať, že zamrzne hadica, ktorá vedie k pumpe. Potom stačí ak sa nechá pomaly rozmraziť. Keď sa pritom nepoškodí je možné ju ďalej používať. Najbežnejšie poruchy ostrekovačov sú zapchatá hadica alebo samotný ostrekovač.
Pumpa sa pokazí obvykle až po dlhom používaní. Je zložité ju vymeniť, pretože je na neprístupnom mieste. Niekedy je nevyhnutné demontovať iné diely (napríklad nárazník) aby ste sa dostali až k pumpe. V našej ponuke nájdete tiež karburátory, vstrekovače, chladiče, klinový remeň a a jeho kryt, ochranné pásky, štartovacie káble, tyč riadenia, riadiacu jednotku a iné náhradné diely. Navštívte náš on-line obchod!
Ako zistiť zlyhania čerpadla ostrekovačov čelného skla
Čerpadlo skontrolujte tak, že zapnete zapaľovanie bez naštartovania motora, a stlačíte páčku s funkciou ostrekovania čelného skla. Ak nebudete počuť pracovať elektromotor tohto zariadenia, komponent bude poškodený.
Nasledovné znaky vám povedia, či je potrebné skontrolovať čerpadlo ostrekovačov:
- Trysky ostrekovačov čelného skla – a aj zadného skla a trysky ostrekovačov predných svetiel, ak tieto máte inštalované v aute – nedostávajú vodu do ostrekovačov;
- Na hadičkách vidieť únik kvapaliny a nádržka sa musí dopĺňať častejšie než predtým;
- Komponent sa poškodil, napríklad pri oprave susedných súčiastok.
Príčiny zlyhania čerpadla ostrekovačov
Zariadenie obvykle zlyhá v prípade preťaženia, napríklad ak auto často používate v prašnom prostredí. Pri týchto podmienkach je potrebné umývať čelné sklo auta veľmi často, čo môže viesť k vypáleniu poistky. Náhle prepätie v elektrickom systéme auta spôsobí vytvorenie otvoreného okruhu v elektrickom vedení, ktoré spája páčku ostrekovačov s elektromotorom, alebo zlyhá poistka. Silné vibrácie v motorovom priestore môžu uvoľniť svorky a odpojiť vnútorné hriadele čerpadla. Voda do ostrekovačov nízkej kvality a vniknutie špiny do nádržky na vodu do ostrekovačov zvyšuje záťaž kladenú na elektromotor a môže spôsobiť jeho vypálenie. Vniknutie vlhkosti do mechanizmu vedie ku vzniku korózie na svorkách a kovových súčiastkach.
Oprava čerpadla ostrekovačov
Na opravu poškodenia niekedy stačí len vymeniť poistku a poškodené hadičky. Jemná korózia na kovových prvkoch sa môže očistiť. Vo väčšine prípadov je avšak potrebné inštalovať nové čerpadlo.
Výmena čerpadla ostrekovačov
Túto súčiastku môžete vymeniť sami. Stačí na to vykonať tieto kroky:
- Zabezpečte jednoduchý prístup k čerpadlu. Napríklad bude potrebné odstrániť kryt podbehu kolesa a predný nárazník.
- Vypustite vodu do ostrekovačov a ak to bude potrebné, odstráňte nádržku.
- Odpojte elektrické svorky a hadičky od komponentu a odstráňte ho.
- Nainštalujte novú súčiastku, zapojte hadičky, vodiče a nádržku.
- Nalejte novú vodu do ostrekovačov do nádržky.
- Skontrolujte funkčnosť súčiastky: zapnite zapaľovanie a stlačte páčku. Ak je komponent funkčný, budete počuť typický zvuk spod kapoty, a kvapalina bude rovnomerne striekať z trysiek.