Hlavný brzdový válec pre vozidlo
Hlavný brzdový válec pre
Hlavný brzdový válec: užitočné informácie
Hlavný brzdový valec je jedným z komponentov hydraulického brzdového systému. Slúži na vytváranie potrebného tlaku. Zvyčajne je hlavný brzdový valec dvojkomorový. Okrem toho sú vo vozidle dva nezávislé brzdové okruhy. To je veľmi dôležité pre bezpečnosť. Keď zatlačíte na brzdový pedál, pohne sa piest. Keď ho uvoľníte, pružina vráti piest na pôvodné miesto. U dvojkomorového valca sú dva piesty, primárny a sekundárny. Ak jeden z dvoch piestov zlyhá, zníži sa brzdová sila, ale stále to bude dosť na to, aby sa automobil zastavil.
Náhly pokles účinnosti bŕzd znamená problémy s hlavným brzdovým valcom. Pretože brzdy sú veľmi dôležité pre bezpečnosť, musíte ihneď navštíviť servis. Je možné, že valec netesní a potrebujete ho dať vymeniť. V každom prípade je nevyhnutné zájsť do servisu, kde posúdia či je potrebné valec opraviť alebo vymeniť. Hlavný brzdový valec priamo ovplyvňuje vašu bezpečnosť. Neriskujte vážne dôsledky a nevymieňajte diely brzdového systému sami. Nechajte to špecialistom. Po výmene, je potrebné skontrolovať funkčnosť celého brzdového systému.
Keď chcete vymeniť starý brzdový valec, používajte iba novou súčiastku od originálneho výrobcu. Neriskujte zbytočne a nepoužívajte na výmenu staré súčiastky. Hľadáte stabilizátor, remenicu, ochranné rúrky, palivovú sondu, kľučku dverí, vodiace kladky, vodnú pumpu, výmenník tepla alebo iné náhradné diely pre vaše auto? Navštívte náš internetový obchod, kde nájdete množstvo náhradných dielov a budete prekvapený našimi cenami.
Poruchy hlavného brzdového valca
- zaseknutie piestu;
- tesnenia sa rozšírili;
- odvzdušňovací ventil krytu nádrže je poškodený;
- ohybné hadice sa rozšírili;
- narušenie tesnosti medzi piestom a vnútorným tesnením;
- vyvažovací ventil je zablokovaný;
- tesnenie v jednom z okruhov je poškodené;
- únik brzdovej kvapaliny v miestach spojenia expanznej nádrže.
Príznaky porúch hlavného brzdového valca
- brzdový pedál nie je možné stlačiť úplne dole;
- vozidlo dostáva pri brzdení šmyky;
- pohyb brzdového pedála je veľmi slabý;
- v dôsledku zlej funkčnosti bŕzd sa predĺžila brzdná dráha;
- brzdový pedál je príliš tesný;
- brzdy vydávajú zvláštne škrabavé zvuky, pískajú a kvičia.
Príčiny porúch hlavného brzdového valca
- používanie nekvalitnej brzdovej kvapaliny;
- pozícia pedála je nesprávne nastavená;
- tesnenie vnútorného piestu je čiastočne odtlakované;
- inštalácia nekvalitných hadíc;
- komponent bol poškodený v dôsledku mechanického vplyvu;
- auto sa používa na jazdu na nekvalitných cestách.
Diagnostika
Keď je brzdový systém poškodený, na prístrojovej doske blikajú určité svetielka. V tomto prípade sa odporúča vykonať diagnostika prvkov systému. Na začiatok vizuálne prezrite teleso hlavného valca. Skontrolujte, či neuniká brzdová kvapalina. Venujte pozornosť miestam spojenia potrubí a výstupov okruhov. Musíte sa tiež ubezpečiť, že diel nebol poškodený v dôsledku mechanického vplyvu. Následne zmerajte tlak v okruhoch. S tým Vám pomôže manometer. Pripojte ho na sloty okruhu. Potom porovnajte prijatú hodnotu s kontrolnou hodnotou, ktorá je uvedená v technickej dokumentácii. Pre kontrolu vzduchotesnosti hlavného brzdového valca bude potrebný špeciálny stojan.
Oprava a výmena hlavného brzdového valca
Pre výmenu dielu postupujte nasledovne:
- odpojte akumulátor od napätia;
- odstráňte zvukotesné obloženie motora, odskrutkujte upevňovacie skrutky a uvoľnite svorky;
- odpojte zástrčku s káblami zo snímača hladiny brzdovej kvapaliny;
- uvoľnite 4 skrutky, ktoré upevňujú brzdové hadice;
- odstráňte poškodený valec zo závlačiek;
- do nového dielu nalejte brzdovú kvapalinu;
- na nový valec umiestnite nádržku;
- nainštalujte komponent.
Po výmene hlavného valca skontrolujte funkčnosť brzdového pedála. V prípade slabého ťahu pedála napumpujte brzdový systém.