Koncový tlmič výfuku pre vozidlo
Zadný tlmič výfuku pre
Zadný tlmič výfuku: užitočné informácie
Tlmič je súčasťou výfukového systému. Používa sa na zníženie úrovne hluku, ktorý vzniká počas odstraňovania splodín horenia z motora. Auto produkuje istú hladinu hluku, ale väčšina zvukov sa tlmí v tlmičoch. Preto sa týmto častiam musí venovať náležitá pozornosť. Inak by úroveň hluku na cestách a v mestách bola neznesiteľná. Aj výfuk robí veľa hluku. Preto je nevyhnutné ukončiť ho vhodným tlmičom. Pri tomto tlmiči je dôležitý aj vzhľad, pretože je viditeľný zvonku. Preto mnohí majitelia áut volia moderné chrómové výfuky.
Použitie vhodného tlmiča zvyšuje aj výkon auta. A platí to tiež naopak, keď si namontujete zlý tlmič, výkon autá sa zníži. Hlavnou príčinou výmeny výfukového tlmiča je jeho korózia. Kov sa ničí pôsobením agresívnych látok vo výfukových plynoch. Časom sa opotrebuje, môže mať diery, a prejaví sa to zvýšením hladiny hluku. Mechanik v servise zakaždým skontroluje stav tlmiča výfuku. Jeho výmena je pomerne náročná. Niekedy je zložité oddeliť od seba jednotlivé časti, pretože sú skorodované.
Pri výmene tlmiča výfuku je potrebné použiť aj nové skrutky a tesnenie. Je tiež dôležité, aby bol tlmič osadený volne a nedotýkal sa iných častí. To by mohlo spôsobiť jeho poškodenie. V našom e-shope máme širokú ponuku a nájdete tu množstvo náhradných dielov. Ak zháňate náhradné diely pre vaše auto (príruby, káble zapaľovanie, vodné čerpadlá, brzdové disky alebo smerovky) použite našu funkciu vyhľadávania. Ponúkame vám kvalitné auto-diely za skvelé ceny.
Poruchy hlavného tlmiča
- trhliny v hlavnom tlmiči spôsobené mechanickým vplyvom;
- uvoľnenie kontaktov súčiastky;
- problémy s doštičkami spôsobené nadmernou prevádzkou alebo fyzickými poškodeniami;
- strata tlaku v systéme;
- nadmerná prevádzka alebo fyzické poškodenia tesnenia alebo hadičiek s perforáciou;
Príznaky porúch hlavného tlmiča
- výfukové potrubie vytvára hluk;
- plyny prechádzajú ostatnými časťami auta, mimo výfukového potrubia;
- badateľné zníženie výkonu motora.
Príčiny porúch hlavného tlmiča
- poškodenie spôsobené nehodou alebo nárazom;
- použitie tlmiča presahujúce prípustnú dobu;
- výskyt hrdze;
- použitie nekvalitného paliva;
- poškodenie pomocných tlmičov.
Diagnostika
Približná doba životnosti oceľového hlavného tlmiča nepresahuje dva-tri roky. Po uplynutí tejto doby neodporúčame tento diel používať. Upchatia v dierovaných hadičkách znižujú kapacitu tlmiča a výfukové plyny sa preto nefiltrujú do vonkajšieho okolia. Tlak v hadičkách stúpa, čo vedie k stúpaniu teploty motora.
Výfukový systém potrebuje preventívnu kontrolu každých 50000 najazdených kilometrov. Športový jazdný štýl a jazda na cestách s nekvalitným povrchom sú dôvodom častejšej diagnostiky.
Oprava a výmena hlavného tlmiča
Menšie fyzické poškodenia alebo malé rezy je možné opraviť bežnými nástrojmi pre zváranie. Toto riešenie je však dočasné, pretože z krátkodobého hľadiska je potrebné vykonať plnú výmenu.
Pre výmenu poškodeného komponentu stačí odpojiť strmeň tlmiča a upevnenie oxidačného katalyzátora. Následne je potrebné odstrániť doštičky, oddeliť pomocné tlmiče, oxidačné katalyzátory a tlmič. Ak starostlivo a bezpečne vykonáte tieto kroky, proces Vám nezaberie veľa času. Pre obnovu činnosti výfukového systému často stačí správne napojiť tlmič.
Inštalácia tlmiča vyžaduje špeciálnu pozornosť. Tento komponent môže poškodiť s ním spojené systémy, pretože je pri prevádzke silno vyhrievaný. Je dôležité skontrolovať uloženie tlmiča na pomocných tlmičoch a podpernom ramene. Nemal by tiež byť v kontakte s inými súčasťami auta, ktoré sú vedľa neho.