
Olejový Filter pre vozidlo
Olejový Filter E-Shop
Olejový filter je potrebný v každom spaľovacom motore, aby zabezpečoval potrebnú kvalitu motorového oleja. Motor potrebuje olej na mazanie, aby jeho činnosť prebiehala hladko, ale niekedy sa olej znečistí až počas používania. Odlupujú sa do neho drobné kovové častice z motora, hrdza, alebo tiež cudzie častice a nečistoty. Okrem toho, olej môže byť znečistený už pred použitím. A pretože každé znečistenie poškodzuje motor, olejový filter je jeho dôležitou súčasťou, pretože zachytáva všetky cudzie častice z oleja.
Tím sa značne predlžuje doba životnosti motora. Zvyčajne sa používa jeden olejový filter, ale sú aj autá, ktoré ich majú viac. Napríklad jeden hrubý a jeden jemný olejový filter. Majiteľ auta musí pravidelne tieto filtre meniť, vždy pri výmene oleja. Musí sa pritom držať doporučení výrobcu automobilu. Zvyčajne sa olej aj filtre menia po najazdení 20 000 - 30 000 km. Olejový filter sa vždy mení spolu s olejom. Starý filter sa vyberie za pomoci špeciálneho kľúča. Vždy sa držte pokynov v manuále výrobcu vozidla. Ak sa olejový filter používa dlhšiu dobu, ako je predpísané, jeho účinnosť sa znižuje.
Okrem toho, keď si ho meníte sám, môže byť problém s poistkou auta a potom v prípade poruchy budete mať neočakávané výdavky. Tomuto problému sa vyhnete, keď dodržujete predpísané termíny servisných prehliadok. Ak vám chýba napríklad sušič vzduchu do klimatizácie, rúrky, svetlomety, vzduchový filter, spúšťač okna, príruby, palivová nádrž alebo iné náhradné diely pre vaše auto, tak náš on-line obchod je to pravé miesto pre vás. V našom e-shope nájdete všetky náhradné diely pre váš automobil.
Poruchy kabínového filtra
- diel je znečistený;
- filtračný povrch je poškodený;
- desorpcia (uhlie stratilo svoje filtračné vlastnosti).
Príznaky porúch kabínového filtra
- zahmlievanie okien;
- nepríjemný zápach v priestore pre cestujúcich;
- pri vysokých otáčkach prevádzky je nízky tlak vzduchu;
- nesprávna činnosť klimatizačného systému;
- kabína nie je v zimnom období dostatočne vyhrievaná;
- zlá cirkulácia vzduchu.
Príčiny porúch kabínového filtra
- nesprávna montáž dielu;
- auto jazdí na prašných cestách;
- komponent je prevádzkovaný dlhšie ako je prípustné;
- pracovná plocha filtra je ovplyvnená vodou a mazacími látkami;
- do systému sa dostali nečistoty a cudzie objekty takže filtračný materiál je poškodený;
- uhlíkový filter absorboval príliš veľa chemikálií, preto stratil svoje chemické vlastnosti.
Diagnostika
Vizuálna kontrola umožní odhaliť poškodenia dielu. Pred začiatkom diagnostiky zistite umiestnenie filtra. Vo väčšine áut sa nachádza pod kapotou, avšak v niektorých prípadoch je filter umiestnený na spodnej časti stredovej konzoly.
Ak filter nie je znečistený, vytraste ho. Uistite sa, že na diele nie sú žiadne stopy vody, pretože vlhké prostredie vytvára priaznivé podmienky pre tvorbu patogénnych mikroorganizmov.
Výmena kabínového filtra
Komponent patrí medzi náhradné diely, preto sa neopravuje. Navyše nestojí veľa, takže filter sa dá v prípade potreby vymeniť.
Životnosť komponentu je zvyčajne okolo 10000 najazdených kilometrov. V prípade ak je často používaný na prašných cestách alebo cestách s nekvalitným povrchom, je potrebné ho vymeniť každých 5000 najazdených kilometrov.
Nový filter si môžete nainštalovať samostatne, nevyžadujú sa žiadne špeciálne znalosti a vybavenie. Najskôr odstráňte kryt upevnený západkou alebo malými skrutkami a následne odstráňte komponent. Nainštalujte nový komponent.
Ak sa počas diagnostiky zistí, že filter je poškodený, mali by ste sa obrátiť na servis, aby vykonali komplexnú kontrolu klimatizačného systému pre zistenie závažnejších porúch.