
Ozubený Klinový Remeň pre vozidlo
Ozubený Klinový Remeň pre
Ozubený Klinový Remeň: užitočné informácie
Ako zistiť zlyhanie klinového ozubeného remeňa
Stav remeňov by ste mali skontrolovať každých 10-15 tisíc km spolu s výmenou oleja. Najskôr skontrolujte komponent. Ak je výrazne poškodený, nainštalujte nový. V prípade malých trhlín nie je výmena potrebná. Ak sú ale praskliny od seba vzdialené menej ako 10-20 mm, remeň je v tom prípade výrazne znehodnotený a opotrebený. Tiež skontrolujte, či remenice nie sú zašpinené od špiny alebo cudzích predmetov.
Potrebu diagnostiky klinového ozubeného remeňa zistíte podľa týchto príznakov:
- hluk a pískanie z komponentu počas jazdy;
- remeň skĺzava, vibruje alebo sa krúti;
- komponentens baksida ser glänsande ut;
- motor sa prehrieva;
- prvky rebier chýbajú;
- na povrchu komponentu sú viditeľné stopy mazadla a škvrny;
- vruby na rebrách sú upchaté;
- hrany remeňa sú poškodené;
- batéria si neudrží nabitie;
- základná vrstva remeňa je poškodená alebo pretrhnutá;
- vlákna na povrchu remeňa sú popraskané.
Dôvody zlyhania klinového ozubeného remeňa
Klinový ozubený remeň musí znášať veľkú záťaž. Čiastočné predčasné opotrebenie komponentu je spôsobené vysokou teplotou v motorovom priestore a tiež neustálym pohybom. Tieto faktory sú dôvodom výskytu prasklín na komponente a odpojenia gumových fragmentov.
Stupeň napnutia remeňa je kritický faktor. Nedostatočné napnutie môže spôsobiť silné vibrácie a abráziu komponentu. Silné napnutie môže spôsobiť pretrhnutie. Nesprávna inštalácia komponentu, najmä jeho umiestnenie mimo remenice, vedie k odpojeniu rebier od základne. Poškodenie remeňa môže byť výsledkom jeho inštalácie na opotrebovaných alebo nevyrovnaných remeniciach. Dôvodom poškodenia vláken lanka základne a samotného remeňa môže byť vniknutie cudzích predmetov do remenice.
Výmena klinového ozubeného remeňa
Maximálna životnosť komponentu je 4 roky. Po tomto období je potrebné inštalovať nový komponent. Poškodená súčiastka sa nedá opraviť. Pred odstránením remeňa odstráňte vrchnú časť vzduchového filtra a snímač prúdenia vzduchu. Potom odstráňte solenoidový ventil a odstráňte spodnú časť vzduchového filtra. Na odstránenie remeňa uvoľnite napínač. Pri inštalácii nového komponentu ho uložte do stredu remeníc a odskrutkujte skrutku napínača. Nakoniec nainštalujte všetky súčiastky v opačnom poradí.