Rotor rozdeľovača zapaľovania pre vozidlo
Palec rozdeľovača zapaľovania pre
Palec rozdeľovača zapaľovania: užitočné informácie
Palec rozdeľovača sa nachádza v rozdeľovači, ktorý je základnou súčasťou každého motora. Na motorovej skrini je veko rozdeľovača, z ktorého vychádzajú káble zapaľovania ku sviečkam. Drôt sviečky, ktorý vedie z cievky k rozdeľovaču je tiež k nemu pripojený. Vo vnútri rotuje palec rozdeľovača dookola a tal umožňuje elektrický kontakt jednotlivých valcov. Ale nedotýka sa kontaktov zapaľovania.
V tomto module je pracovné napätie asi 30 000 voltov a elektrický prúd prechádza bez problémov aj vzduchom. Kvôli neustálemu kontaktu s elektrickým prúdom sa palec rozdeľovača ľahko opotrebuje. Pred jeho výmenou je nevyhnutné rozhodne odpojiť zdroj elektrickej energie, čiže batériu vozidla z obvodu. Až potom môžete vybrať rozdeľovač. Vodiči technickými skúsenosťami si ho dokážu vymeniť sami, aby ušetrili náklady na servis.
V našom e-shope nájdete vhodné náhradné diely pre vaše auto, aby ste mohli vymeniť nielen rozdeľovač, ale aj napríklad cievky zapaľovania. Vďaka nášmu inovatívnemu dizajnu stránky a funkcii vyhľadávania si ľahko nájdete potrebné súčiastky. Pri zadaní vášho registračného čísla bude hľadanie ešte jednoduchšie. Máme široký sortiment auto-dielov. Ponúkame vám brzdové doštičky, brzdové čeľuste alebo uloženie motora za tie najlepšie ceny. Ponúkame aj originálne náhradné diely.
Ako zistiť poškodenie rotora rozdeľovača zapaľovania
Pre diagnostiku komponentu zmerajte jeho pracovný odpor. Zapojte komponent do elektrického okruhu na meracej lavici a zapojte ohm meter. Pre kontaktné systémy zapaľovania je normálny odpor 5-6 KOhm, a pre bezkontaktné systémy je to 1 KOhm. Tiež je potrebné skontrolovať rezistor.
Rotor je možné testovať takto: vyberte centrálny vodič z uzáveru rozdeľovača, zapnite zapaľovanie a držte vodič 3 mm od kontaktov komponentu. Ak v momente otvorenia kontaktu uvidíte iskru, rotor je poškodený.
Po kontrole komponentu sa uistite, že na ňom nie sú žiadne praskliny. Skontrolujte aj kontakty. Tiež skontrolujte vzdialenosť medzi rotorom a uhlíkovým kontaktom. Ak vzdialenosť presiahne 1 mm, uhlíkový kontakt sa rýchlo vypáli. Vzdialenosť medzi kontaktmi samotného komponentu by nemala presiahnuť 0.45 mm.
Potrebu diagnostiky rotora rozdeľovača zapaľovania naznačujú tieto príznaky:
- motor náhle zhasne;
- motor nenaštartuje;
- motor na prvýkrát nie je možné naštartovať;
- auto sa pohybuje trhavo.
Dôvody poškodenia rotora rozdeľovača zapaľovania
Hlavným dôvodom predčasného opotrebenia komponentu je jeho nízka kvalita. Oxidácia kontaktov rotora rozdeľovača počas prevádzky je bežným javom, rovnako, ako aj tvorba uhlíkových usadenín. Tieto poškodenia je potrebné odstrániť každých 10,000 km, inak sa zníži účinnosť komponentu a výsledkom bude jeho úplné zlyhanie.
Častým poškodením rotora rozdeľovača zapaľovania je aj poškodenie elektrického systému. Deje sa to hlavne u opravovaných komponentov. Často je komponent predmetom poškodenia, keď sa na uzávere rozdeľovača objavia praskliny a pod uzáverom sa objaví kondenzát.
Zlyhanie integrity vodičov uzáveru rozdeľovača vedie k otvoreniu okruhu a zlyhaniu komponentu.
Komponent sa môže roztopiť kvôli zvýšenému odporu a prehrievaniu vnútorného rezistora.
Výmena rotora rozdeľovača zapaľovania
Tento komponent sa neopravuje. Pre jeho výmenu odstráňte uzáver rozdeľovača odstránením montážnych matíc. Potom opatrne (aby ste nepoškodili kontakty) vyberte rotor vytiahnutím a na jeho miesto nainštalujte nový. Pri tomto úkone buďte extrémne opatrný: ak sa poškodia vodiace prvky, bude potrebné vymeniť celý rozdeľovač zapaľovania.