Palivový filter pre vozidlo
Palivový filter pre
Palivový filter: užitočné informácie
Palivový filter je potrebný pre všetky autá bez výnimky a nezávisle od druhu použitého paliva. Či je to benzín alebo nafta. Pohonné hmoty predávané na pumpách sú už filtrované, ale stále obsahujú rozptýlené pevné častice. Môžu pochádzať z nádrží, alebo pumpy a zanášajú motor aj vzduchový filter. Prachové častice, ktoré sa dostanú do nádrže musia byť odfiltrované predtým ako sa palivo dostane do motora.
Palivový filter je zodpovedný za dodávku čistého paliva do motora. Zabezpečuje jeho dlhú životnosť. V mnohých prípadoch je palivový filter pre motory s karburátorom umiestnený v sacom vedení, ale u vznetových motorov je filter v tvare kazety zafixovaný na prírube. Je potrebné pravidelne vymieňať palivový filter, pretože sa zanáša pevnými zložkami z paliva. Musíte ho kontrolovať a v prípade potreby vymeniť. Ak motor nepracuje na plný výkon, dôvodom môže byť práve zablokovaný filter. Po výmene filtra sa zmení zvuk motora a znovu funguje s optimálnou silou.
Nainštalovať nový filter do vášho auta nie je nič zložitého. Každý majiteľ auta to dokáže bez problémov. Samozrejme, je nevyhnutné ho pred inštaláciou naplniť požadovaným palivom. Potom motor naštartuje, ale keby tam nebolo, stĺpec paliva v prívode by sa mohol prerušiť a nedostalo by sa už do motora. Ak vám chýbajú aj iné náhradné diely pre vaše auto, pozrite sa do nášho on-line katalógu. V našom internetovom obchode nájdete klaksóny, brzdové obloženie, vonkajšie spätné zrkadlá, odrazové svetlá, štartér, generátory, čapy nápravy, kondenzátor klimatizácie a tiež kompresory. Pomôžeme vám ušetriť na oprave a údržbe.
Poruchy palivového filtra
- palivový filter je znečistený;
- mechanické poškodenia dielu;
- poškodenie tesnenia.
Príznaky porúch palivového filtra
- motor pracuje pomaly;
- zvýšená spotreba paliva;
- celkový výkon motora sa znižuje;
- systém pracuje chybne vo všetkých režimoch;
- rozbeh motora je pomalší;
- chyba zapaľovania;
- nesprávne radenie prevodových stupňov (pri automatickej prevodovke).
Príčiny porúch palivového filtra
- používanie nekvalitného paliva;
- motor často nepracuje;
- do palivovej nádrže sa dostali cudzie telesá;
- filter je nainštalovaný nesprávne;
- gumené tesnenie filtra sa uvoľnilo.
Diagnostika
Filter by sa mal kontrolovať pravidelne, pokiaľ možno každých 10 000 najazdených kilometrov. Výrobcovia dielov pre palivový systém určili ich životnosť na 50 0000 – 60 000 najazdených kilometrov, ale je lepšie ich meniť dvakrát častejšie pre zabezpečenie správneho fungovania celého systému.
Oprava a výmena
Je pohodlnejšie zveriť výmenu palivového filtra špecialistom, hoci je tento proces veľmi jednoduchý.
Počas výmeny zvážte tieto odporúčania:
- je lepšie vykonať všetky práce v teplej miestnosti;
- berte ohľad na krehkosť dielov palivového systému;
- berte do úvahy umiestnenie palivového filtra: v benzínových autách je umiestnený v nádrži, vedľa benzínového čerpadla, v dieselových motoroch – pod kapotou, v hornej časti motora.
- nezabúdajte na prevenciu pred nehodami: zdržte sa fajčenia a miestnosť dobre prevetrávajte.