Rameno zavesenia kolies pre vozidlo
Rameno zavesenia kolies pre
Rameno zavesenia kolies: užitočné informácie
Priečne rameno je súčasťou nápravy. Rozkladá rovnomerne sily pôsobiace z oboch strán, ktoré pôsobia počas zatáčania, pri brzdení alebo zmene smeru. Je spojkou medzi kolesom a karosériou, a tak je nesmierne dôležité z hľadiska bezpečnosti. A preto je vyrobené z pevnej ocele. Na povrchu má pánty, ktoré zabezpečujú flexibilitu spojenia. Na strane karosérie má pružné gumové ložiská, tzv. silentbloky. Na strane kolesa guľový kĺb. Silentbloky sú vyrobené z elastoméru, moderného materiálu, ktorý má množstvo výhod. Ale aj tento materiál sa opotrebuje.
A to je často dôvod na výmenu priečneho ramena. Alebo môže rameno aj skorodovať, čo sa ale pri oceli stáva zriedkavo. Poškodiť sa môže tiež pri havárii. V každom prípade je nevyhnutné zakaždým poškodenú súčiastku vymeniť. Ak by sa vozidlo stalo neovládateľným kvôli poškodeniu priečneho ramena, iba ťažko by ste sa vyhli havárii. Nikdy neotáľajte s opravou.
Nie je zložité vymeniť priečne rameno. Ale buďte veľmi opatrní. Použite pri tom poistné skrutky, ktoré tiež vymeníte za nové. Náš internetový katalóg obsahuje aj veľa iných lacných a kvalitných auto-dielov. Ponúkame vám brzdové obloženie, náboje kolies, ložiská, brzdové valce, sviečky, rozdeľovače zapaľovania, odrazové svetlá, predné svetlá a tiež mnoho iných náhradných dielov pre vaše auto.
Ako zistiť poškodenie ramena nezávislého zavesenia kolies
Pre diagnostiku komponentu použite zdvihák alebo auto zdvihnite. Najskôr odstráňte guľové čapy a potom sa uistite, že rameno zavesenia kolies nespadne. Skontrolujete to jeho vertikálnym pokývaním. Za normálnych podmienok páka pôsobí ako pružina a vráti sa do svojej pôvodnej polohy. Takisto skontrolujte gumové puzdrá – rameno by v kovových očkách nemalo rotovať.
Potrebu diagnostiky nezávislého ramena zistíte pomocou týchto znakov:
- medzery v nábojoch kolies;
- opotrebovanie pneumatík;
- vibrácie karosérie alebo volantu počas jazdy;
- zvláštny hluk v zákrutách a na cestách nízkej kvality;
- znížený výkon auta;
- zvýšený odpor na volante.
Dôvody zlyhania ramena nezávislého zavesenia kolies
Najčastejším zlyhaním komponentu je jeho deformácia. Hlavným dôvodom deformácie je prechádzanie cez výmole vo vysokej rýchlosti. Takisto nadmerné používanie nekvalitných komponentov vedie k predčasnému zlyhaniu.
Počas používania auta sa vyskytuje prirodzené opotrebenie gumových puzdier a guľových čapov v zavesení kolies, čo vedie k strate pôvodných rozmerov ramena alebo k jeho kompletnej deštrukcii. Aby sa zlyhaniu predišlo, diagnostikujte tieto komponenty zavesenia kolies každých 50,000 km.
Trojuholníkové ramená zavesenia kolies môžu byť vyrobené z ocele alebo zliatiny. Oceľové súčiastky sú náchylné na koróziu kvôli vniknutiu vody počas jazdy. Aby mechanizmus zavesenia kolies vydržal dlhšie, vyberajte si radšej zliatinové ramená.
Výmena ramena nezávislého zavesenia kolies
Pre svojpomocnú výmenu ramena dodržujte tieto odporúčania:
- po zdvihnutí auta zdvihákom nainštalujte pod auto podpery;
- vyberte zádržnú maticu;
- odpojte páku z karosérie;
- odpojte tyč z guľového čapu páky;
- odstráňte komponent a nainštalujte nový medzi podporný guľový prvok a tyč;
- použite nové matice a skrutky na upevnenie nového komponentu;
- otočte maticami krútiacim momentom 90 Nm, a potom ich otočte naspäť o 30°– 40°;
- v zadnej časti pripevnite skrutku ramena ku karosérii utiahnutím matice (nie úplne);
- použitím zdviháka zdvihnite rameno, aby bolo na horizontálnej úrovni 80°;
- utiahnite maticu krútiacim momentom 60 Nm;
- položte auto a odstráňte zdvihák.