Sviečkové káble pre vozidlo
Zapaľovacie káble pre
Zapaľovacie káble: užitočné informácie
Sviečky a cievky zapaľovania sú pripojené ku káblu zapaľovania. V cievke zapaľovania dosahuje napätie až 30 000 voltov, preto je drôt sviečky umiestnený na neprístupnom mieste. Bezpečnosť sa musí dodržovať bezpodmienečne. Kábel zapaľovania musí vydržať veľké teplotné rozdiely a tiež mechanickú záťaž. Preto je certifikovaný certifikátom ISO. Dôležité je tiež eliminovať interferenciu rádia, aby nerušila napätie v zapaľovaní.
Systém zapaľovania závisí od modelu a značky automobilu. Keď si kupujete náhradné diely, držte sa doporučení a technických charakteristík od výrobcu. Zlý kábel zapaľovania môže spôsobiť veľké škody, ale ak máte šťastie iba nebude fungovať zapaľovanie. Najjednoduchšie je vymeniť originálny starý kábel za rovnaký od tej istej značky. Výmena je možná iba ak je kábel zložený z viac dielov. Majiteľ auta nemôže sám vymeniť kábel zapaľovania, pretože sú na to určené špeciálne kliešte na kontakty kábla.
Ak je problém s káblom zapaľovania, zistíte to meraním napätia. Ale aj to musí urobiť odborník, ktorý má k dispozícii špeciálny voltmeter. Potom nie je zložité vymeniť kábel za nový. Ak potrebujete kúpiť nápravu McPherson, smerovku, brzdové doštičky alebo brzdové obloženie, rozvodový remeň, regulátor brzdnej sily, tyč riadenia, prevodové koliesko alebo iné náhradné diely, v našom e-shope nájdete všetko, čo vám chýba.
Ako zistiť zlyhanie vodičov zapaľovania
Kontrolu komponentov začnite vizuálnou prehliadkou. Skontrolujte izoláciu vodičov (s vypnutým zapaľovaním). Spoje a ohyby vodičov nesmú mať žiadne poškodenie (praskliny, spáleniny alebo dierky).
Potom sa uistite, že medzi cievkou zapaľovania a terminálmi vodičov nie je hrdza.
Ak nenájdete poškodenie, určte mieru odporu. Na to použite multimeter. Zapojte sondy meracieho zariadenia k obom koncom vodičov. Normálny odpor by mal byť 3.5 až 10 kOhm. Ak je rozdiel odporu vodičov v rámci rovnakého setu vyšší, ako 4 kOhm, vodiče je potrebné vymeniť.
Následne skontrolujte funkčnosť vodičov zapaľovania s naštartovaným motorom. Buďte opatrný, pretože sú pod vysokým napätím. Ak vplyvom elektrického prúdu počujete hlasné klikanie, vodiče zapaľovania bude potrebné vymeniť. Vodiče zapaľovania je potrebné diagnostikovať aspoň raz za 3 mesiace.
Potrebu diagnostiky vodičov zapaľovania môžete zistiť pomocou týchto príznakov:
- nestabilný voľnobeh motora, zlyhanie;
- zlyhanie zapaľovania;
- motor vynecháva zážihy pri vysokých otáčkach;
- motor nie je možné naštartovať;
- zvýšená spotreba paliva;
- zlyhanie elektronických zariadení;
- rádiové rušenie;
- problémy so zapaľovaním;
- na palubnej doske svieti indikátor „Kontrola motora“;
- vysoký podiel CO2 vo výfukových plynoch.
Dôvody zlyhania vodičov zapaľovania
Oxidácia terminálov je výsledkom vystavenia vlhkosti. Deje sa to kvôli strate tesnosti v ochrannom uzávere počas používania alebo inštalácie.
Otvorený elektrický okruh je výsledkom nezabezpečeného spojenia s terminálmi prvkov systému zapaľovania alebo kvôli poškodeným elektrickým vodičom. Tiež sa môže vyskytnúť počas rozoberania vodičov zapaľovania. Poškodený bod sa zahrieva a iskrí, čo vedie k vypáleniu elektrického vodiča a kovového terminálu.
Dôvodom pre únik prúdu môže byť poškodená izolácia alebo poškodený ochranný uzáver vodiča zapaľovania. Kvalita izolačného materiálu je veľmi dôležitá a závisí od neho dĺžka životnosti komponentu. Aj maličké praskliny môžu byť dôvodom zlyhania. Izolačná vrstva sa môže poškodiť vystavením nízkym alebo vysokým teplotám a chemikáliám. Niekedy sa táto vrstva vodičov opotrebuje kvôli stálemu kontaktu s inou súčiastkou.
Výmena vodičov zapaľovania
Poškodené vodiče zapaľovania je možné len vymeniť, a to len pri vypnutom zapaľovaní a pri studenom motore. Počas inštalácie nového setu je potrebné dodržať presný postup zapojenia vodičov. Preto je najlepším riešením odpojenie a zapojenie vodičov jeden po druhom.