Späť
Krajina
Späť
Moje vozidlá
-
Náhradné diely pre vaše auto

-
Informácie
Indukčný generátor sa používa v rôznych systémoch vozidla. Hovorí sa mu aj pulzný generátor a pracuje na princípe elektromagnetickej indukcie. V roku 1831, známy experimentálny fyzik Michael Faraday začal robiť svoje experimenty, ktoré viedli k objavu elektromagnetickej indukcie. Tento princíp sa v automobile používa napríklad na meranie rýchlosti alebo pozície kľukového hriadeľa. Tiež pomáha determinovať pozíciu škrtiacej klapky a uhol riadenia. Pulzný generátor je inštalovaný spravidla v blízkosti pohybujúcich sa dielov ako sú ozubené kolieska.
Keď sa koleso pohybuje je generované napätie. Toto napätie sa mení keď cez elektromagnetické pole prejde medzera. Istým zákonitým uložením medzier sa dá dosiahnuť určenie presnej pozície. Pulzný generátor sa skladá z cievky so železným jadrom alebo permanentným magnetom. Opotrebovaním alebo v dôsledku chyby materiálu sa môže táto cievka poškodiť. Potom celý postihnutý systém môže kompletne zlyhať. Ale niekedy to nie je porucha, ale iba zlé nastavenie. Napríklad, keď je indukčná cievka príliš ďaleko od prevodu, generované napätie je príliš malé. Výmena cievky nie je zložitá, pretože táto súčiastka je zapojená veľmi jednoducho.
Ale ak ide o diagnostiku, tento proces už tak jednoduchý nie je. Za pomoci ohmmetra môžete otestovať, či indukčná cievka funguje ako má. Tiež je možné použiť Hallov senzor. Ak si chcete kúpiť auto-súčiastky, objednajte si od nás klinový remeň, centrálne uzamykanie, rameno stierače, meraciu tyčinku na olej, olejovú pumpu, prevody, káble zapaľovania alebo iné časti vozidla. Nájdete ich v našom on-line katalógu, alebo vyskúšajte vyhľadávaciu funkciu na našej stránke.
Ako zistiť zlyhanie snímača polohy kľukového hriadeľa
Komponent by ste mali diagnostikovať, ak spozorujete príznaky zlyhania bezkontaktného systému zapaľovania.
Najdôkladnejšiu kontrolu zariadenia vykonáte pomocou osciloskopu. Kontrola si vyžaduje určité špecifické podmienky. Takisto môžete použiť voltmeter zapojením do kontaktov snímača. Funkčný snímač bude mať napätie 0.4 V až 11 V. Ďalším spôsobom je zapojenie známeho funkčného zariadenia.
Životnosť komponentu závisí od podmienok používania. Výrobcovia tvrdia, že snímače vydržia 107–108 aktivácií. Toto číslo je dostatočné pre celú životnosť auta, ak sa v systéme nevyskytne žiadne mechanické poškodenie alebo nepriaznivé elektromagnetické žiarenie.
Potrebu diagnostiky snímača polohy kľukového hriadeľa určíte pomocou týchto znakov:
Dôvody zlyhania snímača polohy kľukového hriadeľa
Jedným z najčastejších poškodení komponentu je mechanické poškodenie vplyvom neodbornej inštalácie alebo opravy príslušných prvkov. Strata funkčnosti snímača je spôsobená nesprávnym zapojením alebo vystavením silnému elektromagnetickému poľu. Zlyhanie integrity kábla alebo jeho puzdra môže byť spôsobená ventilátorom chladenia alebo horúcim sacím potrubím pri výfukovom zvode. Zvyšovanie pracovnej teploty motora je tiež jedným z dôvodov zlyhania snímača polohy kľukového hriadeľa.
Ak je počas prevádzky uvoľnený alebo poškodený upevňovací prvok, komponent sa môže posunúť alebo môže byť predmetom mechanického poškodenia.
Skrat vo vnútornom okruhu snímača polohy kľukového hriadeľa sa môže vyskytnúť v dôsledku rozstrapkania puzdra alebo poškodených spojovacích vodičov.
Výmena snímača polohy kľukového hriadeľa
Komponent nie je predmetom opravy, pretože obsahuje polovodičovú zmes, ktorá reaguje v magnetickom poli.
Uloženie snímača komplikuje jeho výmenu. Začnite s odstránením uzáveru rozdeľovača a otočením kľukového hriadeľa. Uistite sa, že značka na vodiacom prvku ventilu sa zhoduje so značkou na kľukovom hriadeli.
Potom odskrutkujte matice pripojujúce rozdeľovač a použitím malého kladiva začnite búchať po závlačke, ktorá drží puzdro. Následne odskrutkujte upevnenie puzdra a odstráňte ho. Opatrne odstráňte terminály zariadenia a zabráňte ich poškodeniu. Posledným krokom je vybratie snímača z drážky odskrutkovaním upevňovacích matíc.