
Hydraulický Akumulátor pre vozidlo
Hydraulický Akumulátor od najlepších výrobcov
Hydraulický Akumulátor pre
Hydraulický Akumulátor: užitočné informácie
Ako zistiť zlyhanie hydraulického akumulátora
Svojpomocná diagnostika hydraulických akumulátorov sa vykonáva v niekoľkých fázach. Najskôr preskúmajte komponenty a miesto ich uloženia. Nemali by tam byť stopy oleja.
Potom odpojte konektor z akumulátora a skúste aplikovať tlak na membránu použitím nástrojov, ktoré máte poruke. Ak sa ľahko ohne, súčiastka je poškodená.
Na určenie stavu komponentov použite špeciálne označenia, ktoré dáte na expanzné nádrže hydraulického. V tomto prípade sa kontrola vykoná nasledovne:
- Najskôr skontrolujte, či je nádrž naplnená kvapalinou v normálnej hladine.
- Potom zdvihnite karosériu čo najvyššie aktiváciou systému nastavenia svetlej výšky a zaznačte si hladinu kvapaliny v nádržke.
- Následne dajte karosériu do najnižšej polohy a znova si zaznačte hladinu kvapaliny. Interval medzi dvomi značkami by mal byť aspoň 7 bodov. Ak je to menej, funkcia akumulátorov je narušená.
Komplexnejšiu diagnostiku vykonáte v servise za použitia špeciálneho vybavenia.
Potrebu diagnostiky hydraulického akumulátora určíte pomocou týchto príznakov:
- Zhoršenie účinnosti tlmenia v prvkoch zavesenia kolies ;
- Zvláštne zvuky počas jazdy;
- Zníženie svetlej výšky;
- Nárazy na podvozku auta pri jazde na nerovnej ceste;
- Na palubnej doske sa objaví indikátor zlyhania zavesenia kolies;
- Volant ťahá do jednej strany;
- Na točenie volantom je potrebné použiť viac sily.
Príčiny zlyhania hydraulického akumulátora
Tieto súčiastky sú celkom odolné. Poškodenie je často spôsobené nedodržaním požiadaviek potrebných pre údržbu hydraulického zavesenia. Keďže sa dusík zvykne odparovať, akumulátory by sa mali doplniť každých 150,000-200,000 km, aby si udržali potrebný tlak. Predĺženie tohto intervalu môže viesť k zníženiu tlaku, čo vedie k zvýšeniu rizika poškodenia a prasknutia membrány.
Okrem toho výrobcovia áut regulujú aj intervaly výmeny hydraulickej kvapaliny. V starších autách je to asi po 50,000-60,000 km a v moderných modeloch približne po 120,000 km. Výmena kvapaliny sa môže skombinovať s vypláchnutím systému, ktoré sa vykonáva tiež každých 120,000 km. Zanedbanie týchto odporúčaní vedie k zablokovaniu ventilov, poškodeniu prietokovej kapacity rúrok a k vypáleniu čerpadla.
Použitie nevhodného oleja v systéme hydraulického zavesenia kolies môže viesť k predčasnej deštrukcii membrány a iných tesnení. V prípade núdze je možné naplniť systém motorovým olejom bez prídavných zmesí, aby ste sa dostali aspoň do servisu.
Výmena hydraulického akumulátora
Súčiastky sa odporúča meniť v sete. Poradie krokov závisí od dizajnu auta a od počtu akumulátorov použitých v systéme. Pri svojpomocnej výmene si prečítajte potrebný postup v technickej dokumentácii auta.
Obvykle je odstránenie a inštalácia súčiastok jednoduchá. Stačí iba vypustiť tlak zo systému a použiť hasák na odskrutkovanie. Následne sa nainštalujú nové súčiastky.
Na niektorých autách je potrebné odstrániť podporný rám, aby sa mohli vymeniť centrálne hydraulické akumulátory. V tomto prípade nechajte inštaláciu súčiastok na profesionálov v servise.