
Tyč Riadenia pre vozidlo
Spojovacia tyč riadenia pre
Spojovacia tyč riadenia: užitočné informácie
U motorových vozidiel spojovacia tyč riadenia spája otočný čap riadenia a hlavnú páku riadenia. U nákladných áut a traktorov sa používa iba jedna spojovacia tyč riadenia, ale u osobných automobilov sa používa systém dvoch tyčí. Tyče riadenia sa používajú iba pre hnaciu nápravu, čo je spravidla predná náprava. Tyč riadenia je jednoduchá kovová tyč.
Jej dĺžka sa dá prispôsobiť použitím poistnej matice. Ak automobil slabo sedí na vozovke, príčinou môže byť nesprávne nastavená tyč riadenia. Diagnostika je veľmi jednoduchá: ak auto nemá stabilný smer a uchádza vľavo alebo doprava, je potrebné nastavenie. Príčinou nestability smeru automobilu môže byť aj mechanický stres v dôsledku narazenia do obrubníku. V dôsledku vážnej nehody sa spojovacia tyč riadenia môže ohnúť. V tomto prípade sa musí vymeniť. Nie je dôvod na paniku, ak je ohyb iba malý. Ak je ale poškodenie vážne, musíte čo najskôr zájsť do servisu.
Oprava a nastavenie spojovacej tyče riadenia by sa mala robiť iba v servise. Majú tam potrebné zariadenie a nástroje a rýchlo a presne vám nastavia spojovaciu tyč riadenia. Nie je zložité nastaviť tyč, ale nechte to radšej na mechanikov. Potrebné diely si môžete kúpiť za skvelé ceny v našom on-line obchode. Máme množstvo dielov: náboje kolies, ložiská, brzdové obloženie, čapy nápravy, čerpadlo riadenia, posilovač bŕzd, olejové a palivové filtre, dvere, a iné. Naše ceny sú rozumné a diely sú najvyššej kvality. Navštívte náš on-line obchod ešte dnes, a vyskúšajte našu novú funkciu vyhľadávania tovaru.
Ako zistiť poškodenú tyč riadenia
Tyč riadenia by sa mala diagnostikovať v servise alebo svojpomocne s asistentom. Prvotná diagnostika komponentu pozostáva z kontroly integrity ochranného krytu, závesov a čapov. Vozidlo zdvihnite zdvihákom a skontrolujte komponent. Nemal by mať žiadne praskliny alebo iné poškodenia.
Ak neuvidíte žiadne viditeľné príznaky opotrebenia, ďalšou fázou je samotné testovanie. Budete potrebovať pomocníka. Jedna osoba musí točiť volantom a druhá musí pozorovať správanie tyče riadenia zo servisnej jamy. Funkčný komponent sa bude pohybovať hladko a ticho. Poškodený bude vydávať zvláštne zvuky. V tomto prípade je potrebné skontrolovať veľkosť medzery v guľovom čape. Povolená medzera je 2 mm.
Potrebu diagnostiky tyče riadenia určíte pomocou týchto znakov:
- kolesá nereagujú na točenie volantom;
- vozidlo sa počas brzdenia alebo zatáčania nakláňa;
- klepanie v oblasti komponentu;
- neobvyklé zvuky počas zrýchľovania, brzdenia a pri jazde na nekvalitnej ceste;
- dlhé držanie volantu v tej istej polohe v zákrute je sprevádzané osciláciou kolies.
Dôvody zlyhania tyče riadenia
Dôvodom mechanického poškodenia tyče riadenia je agresívny štýl jazdy, najmä pravidelné prechádzanie cez výmole vo vysokej rýchlosti.
Bežné poškodenia komponentu sú opotrebenie alebo tvorba usadenín na otočných spojoch. Dôvodom môže byť nízka kvalita zmesi a použitie nekvalitných mazadiel alebo nedostatok mazadla. Povrch zvislého čapu tyče riadenia sa môže poškodiť vplyvom nesprávnej inštalácie.
Korózia na tyči riadenia je spôsobená zlyhaním integrity ochranného uzáveru a vniknutím špiny a vody do vnútra čapu.
Oprava a výmena tyče riadenia
Počas opravy tyče riadenia sa vymieňajú poškodené prachové uzávery a závlačky, pretože tieto prvky nie je možné opraviť.
Pri výmene postupujte takto:
- aktivujte ručnú brzdu;
- pod zadné kolesá umiestnite kliny;
- zdvihnite auto pomocou zdviháka;
- vyberte uzamykaciu závlačku a odskrutkujte maticu tyče riadenia;
- vytlačte závlačku guľového čapu z čapu nápravy;
- ohnite konce poistnej dosky;
- vymeňte komponent;
- zopakujte všetky kroky v opačnom poradí.