Vodné čerpadlo + sada ozubeného remeňa pre vozidlo
Vodné čerpadlo + sada ozubeného remeňa pre
Vodné čerpadlo + sada ozubeného remeňa: užitočné informácie
Vodná pumpa je súčasťou chladiaceho obvodu vozidla. Zvyčajne sa poškodí iba keď je už stará. Neustále mechanické namáhanie môže byť tiež príčinou toho, že uniká chladiaca kvapalina. Keď nájdete pod vozidlom mláčku, je to známka úniku. Ak hľadáte miesto úniku chladiacej kvapaliny prekontrolujte dôkladne aj pumpu. Ak sa pumpa úplne zničí je nevyhnutné ju dať vymeniť. Ale môžu byť poškodené iba tesnenie a stačí ak sa vymení iba ono.
Pred demontážou vodnej pumpy je nevyhnutné vypustiť úplne chladiacu kvapalinu. Nedoporučuje sa ju následne znovu používať, ale recyklujte ju predpísaným spôsobom. Po demontáži starej pumpy dôkladne vyčistite jej okolie. Odstráňte všetku hrdzu a nečistoty. Potom nainštalujte novú pumpu a pripojte ju. Potom je ešte nevyhnutné odvzdušniť celý chladiaci systém. Inštalácia novej vodnej pumpy chladiaceho systému musí byť v súlade s inštrukciami výrobcu.
Neodborná inštalácia môže byť príčinou zlyhania celého chladiaceho systému. Môže ho aj vážne poškodiť. Ak máte pochybnosti, požiadajte o výmenu v servise. Potrebujete nový ventilátor, kryt motora, blok motora, valec spojky, parkovacie senzory, priečne rameno, brzdový valec, odrazky alebo iné náhradné diely? Jednoducho a rýchlo ich nájdete a objednáte v našom on-line obchode s auto-dielmi.
Poruchy vodného čerpadla
- únik chladiacej kvapaliny;
- utiahnuté ložiská;
- poškodenie obežného kolesa čerpadla;
- opotrebenie hnacieho remeňa.
Príznaky porúch vodného čerpadla
- zvyšovanie teploty motora;
- výskyt rozstupu v remenici čerpadla;
- hluk v ložiskách pri prevádzke motora;
- hukot vodného čerpadla;
- stály zápach maziva a chladiacej kvapaliny pod vekom uloženia motora;
- spomalený pohyb chladiacej kvapaliny.
Príčiny porúch vodného čerpadla
- nesprávna inštalácia obežného kolesa čerpadla;
- nepretržitá prevádzka motora;
- používanie auta v oblasti s výrazným reliéfom, v dopravných zápchach alebo pri nepriaznivých klimatických podmienkach;
- používanie nekvalitnej chladiacej kvapaliny;
- strata tlaku v systéme.
Diagnostika
Pri zistení, že indikátor teploty zobrazuje značné prekročenie priemerných hodnôt pri pohybe vozidla, je potrebné zapnúť chladič automobilu na maximálnu úroveň. Následne po chvíli zastavte auto, vypnite motor a chyťte sa chladiča. Ak je diel horúci, značí to poruchu vodného čerpadla. Ak je horúci hnací remeň, problém spočíva v ňom.
Ďalší jednoduchý spôsob pre určenie stavu vodného čerpadla je nasledovný. Je nutné zapnúť motor pri nulovom zaťažení a chvíľu stískať rukou vrchnú hadičku tepelného výmenníka. Ak cítite pohyb chladiacej kvapaliny, čerpadlo je v prevádzkyschopnom stave.
Najjednoduchším spôsobom diagnostiky je vizuálna kontrola miesta zaparkovania vozidla. Výskyt mokrých škvŕn na asfalte znamená poruchu čerpadla. Zelená farba týchto škvŕn indikuje únik chladiacej kvapaliny.
Oprava a výmena vodného čerpadla
Životnosť vodného čerpadla je 90 000 najazdených kilometrov. Pri výmene postupujte nasledovne:
- vypustite starú chladiacu kvapalinu;
- odstráňte remeň rozvodu plynu;
- odskrutkujte všetky matice upevnenia čerpadla a bloku motora;
- vyberte čerpadlo.
Komplexné opravné práce spolu s náhradou poškodeného dielu je lepšie zveriť špecialistom v servise.