Späť
Krajina
Späť
Moje vozidlá
-
Náhradné diely pre vaše auto

-
Informácie
Pre kontrolu funkčnosti komponentu otvorte kapotu a zaistite ju. Skontrolujte voľný pohyb tyčky ventilu opatrným pohybom nahor a nadol. Potom odpojte hadičku, ktorá pripája riadiaci ventil turbodúchadla k ventilu klapky rozvodu výfukových plynov a skúste ju prefúknuť. Pri tomto úkone by mala byť páčka komponentu v najnižšej polohe. Ak je ventil klapky rozvodu výfukových plynov v poriadku, hadička by nemala prepustiť vzduch.
Ventil klapky rozvodu výfukových plynov je možné skontrolovať aj iným spôsobom. Zmerajte podporný tlak v turbodúchadle a porovnajte tieto hodnoty s hodnotami uvedenými v technickej dokumentácii auta. Diagnostika sa vykoná pomocou tlakového meradla, hadičky a adaptérov. Aby ste sa nerozptyľovali od jazdy, budete potrebovať pomocníka, aby v určitom momente zaznamenal konkrétne údaje z tlakového meradla. Proces je nasledovný:
Potrebu diagnostiky ventilu klapky rozvodu výfukových plynov určíte pomocou týchto príznakov:
Častým zlyhaním tohto ventilu je prasknutá membrána. Obvykle je to kvôli nízkej kvalite komponentu. Pretrhnutá membrána neudrží potrebný podtlak.
Dôvodom mnohých zlyhaní tohto ventilu je strata tesnosti jeho tela. Časom zničí špina a produkty korózie tesnenie komponentu a spôsobí zablokovanie tyčky. V elektrickom zariadení môžu zoxidovať terminály alebo sa môžu opotrebovať vodiace dráhy.
Niekedy je dôvodom zlyhania tejto súčiastky zlyhanie pružiny, ktorá stratí svoju elasticitu. V tomto prípade komponent otvorí tlakový ventil turbodúchadla ešte predtým, než je to potrebné, čo má negatívny vplyv na celkový výkon a dynamický výkon auta.
Obvykle sa ventil klapky rozvodu výfukových plynov vymieňa. Inštalácia novej súčiastky by sa mala vykonať v servise, najmä kvôli následnému nastavovaniu. Samostatná výmena sa neodporúča: môže sa tým spôsobiť poškodenie motora a jeho komponentov a ohrozí sa tak bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky.