Späť
Krajina
Späť
Moje vozidlá
-
Náhradné diely pre vaše auto

-
Informácie
Ako zistiť zlyhanie ventilu regulácie voľnobežných otáčok
Na kontrolu funkčnosti tejto súčiastky potrebujete multimeter. Najskôr skontrolujte, či elektrický okruh ventilu nemá žiadne prerušenia. Meradlo dajte do módu voltmetra, zapojte jeho negatívny vodič k negatívnemu terminálu motora, a pozitívny vodič k príslušným terminálom ventila, ktoré sú obvykle označené písmenami A a D. Ak nevidíte žiadne napätie, skontrolujte kontinuitu okruhu a funkčnosť elektronickej riadiacej jednotky.
Potom zmeňte mód multimetra na ohmmeter a zmerajte odpor medzi terminálmi ventilu A a B a potom medzi C a D. Odpor by mal byť 40-80 ohmov. Potom zapojte sondy multimetra v pároch do terminálov A a C, B a D. Ak je ventil v dobrom a funkčnom stave, meradlo bude indikovať otvorený okruh.
Potrebu diagnostiky ventilu regulácie voľnobežných otáčok určíte pomocou týchto príznakov:
Príčiny zlyhania ventilu regulácie voľnobežných otáčok
Najčastejším zlyhaním ventilu regulácie voľnobežných otáčok je poškodenie vnútorných vodičov. Obvykle je to vplyvom vlhkosti a špiny na súčiastky. Kontakty ventilu môžu zoxidovať, čo zabráni neprerušenému prietoku elektrického signálu. Hromadenie špiny, tvorba uhlíkových a olejových usadenín môže viesť k zablokovaniu špicatej ihlice, kvôli čomu už ventil nebude schopný ďalej regulovať prúdenie vzduchu obtokovou cestou mimo škrtiacej klapky. Ak sa budete s týmto problémom stretávať často, skontrolujte aj hladinu oleja, stav tesnenia tyčiek ventilu, a prípadné upchatie rúrky pre ventiláciu kľukovej skrine.
V niektorých prípadoch je nesprávna funkčnosť ventilu regulácie voľnobežných otáčok alebo jeho úplné zlyhanie dôsledkom nedostatočného upevnenia konektoru káblového zväzku v uložení komponentu. Poškodením môže byť aj skrat v elektrickom okruhu.
Niekedy sa môžu opotrebovať vodiace prvky špicatej ihlice alebo jej časti. V takom prípade je potrebná výmena ventilu.
Oprava ventilu regulácie voľnobežných otáčok
Svojpomocnú opravu tejto súčiastky môžete vykonať iba v prípade, že sa jedná o kontamináciu a následné vyčistenie súčiastky. Súčiastku musíte vybrať z auta a dôkladne ju vyčistiť pomocou špeciálnej látky a suchej mäkkej utierky. Ak je tu veľa špiny, nezabudnite na kontrolu vnútorného povrchu systému škrtiacej klapky – väčšinou bude potrebovať rovnako dôkladné vyčistenie.
Výmena ventilu regulácie voľnobežných otáčok
Súčiastku ľahko vymeníte aj sami. Stačí k tomu dodržať tento postup: