Späť
Krajina
Späť
Moje vozidlá
-
Náhradné diely pre vaše auto
Autá AUDI A8 D3 (4E2, 4E8): technické špecifikácie, verzie a výbavy
Sedany Audi A8 (D3, 4E) sa vyrábali v Európe v rokoch 2002 – 2010. Autá sa odlišovali od ich predchodcov, prvej generácie vozidiel, v tom, že boli väčšie a pohodlnejšie. Zoznam možností bol výrazne rozšírený o niekoľko inovatívnych vynálezov, akými boli napríklad zavesenie so vzduchovým odpružením s automatickým nastavením svetlej výšky vozidla alebo systém identifikácie vodiča so skenerom odtlačkov prstov. V našom online obchode je dostupný široký sortiment spotrebných dielov – brzdové doštičky, olejové, palivové, vzduchové filtre, stierače čelného skla a zapaľovacie sviečky. Ak si objednáte autodiely Audi A8 (D3, 4E) už dnes, získate výraznú zľavu.
Technické parametre modelu Audi A8 (D3, 4E)
Vďaka značným rozmerom sedanu (dĺžka 5051 mm, šírka 1894 mm a výška 1444 mm) a zníženému obsahu batožinového priestoru vzniklo ešte viac priestoru pre nohy zadných pasažierov. L verzie s dlhším rázvorom sa vyznačovali dokonca ešte väčšími rozmermi: dĺžka 5187 mm, šírka 1894 mm a výška 1455 mm. Po facelifte v roku 2005 bola dĺžka sedanu s krátkym rázvorom zvýšená na 5062 mm. Dĺžka a výška L verzií boli tiež zmenené – 5192 mm a 1455 mm.
Hlavné modifikácie
Počas výrobnej doby bolo na trh uvedených 35 modifikácií modelu Audi A8 (D3, 4E): 8 benzínových a 3 dieselové v rokoch 2002 – 2005, 8 benzínových a 4 dieselové v rokoch 2005 – 2007 a 8 benzínových a 4 dieselové v rokoch 2007 – 2010.
Jednou z najzaujímavejších modifikácií bola benzínová verzia 6.0 L W12 tiptronic quattro. Jej 12-valcový W-motor so 48. ventilmi a krútiacim momentom 580 Nm mal výkon 450 koní. Sedan zrýchľoval z 0 na 100 km/h behom 5,2 sekundy a dosahoval maximálnu rýchlosť 250 km/h behom menej ako 30 sekúnd. Spotreba paliva na 100 km v meste bola 20,1 litra, v kombinovanom režime 9,8 litra a na diaľnici 20,1 litra. Užitočná hmotnosť tejto modifikácie bola 550 kg.
Značková 6-rýchlostná prevodovka s programom dynamického preraďovania a možnosťou prepnutia na manuálny režim pomáhala s najefektívnejším využívaním pohonu motora. Karoséria auta v tejto modifikácii bola obrnená. Elektronické systémy zahŕňali systém núdzových východov, hasiaci prístroj s tryskami, systém ochrany proti dymu. Pre tých, ktorí sa rozhodli kúpiť verziu 6.0 L W12 tiptronic quattro, bol v ponuke špeciálny tréningový program pre dvoch šoférov.
Úrovne výbavy modelu Audi A8 (D3, 4E)
Sedany A8 (D3, 4E) sa väčšinou vyrábali v základnej výbave, ktorá mohla byť rozšírená o prídavné možnosti. Na niektorých trhoch boli v ponuke vylepšené výbavy s názvami Advance, Pro Line a Pro Line +. Základná výbava obsahovala šesť airbagov, dvojzónovú klimatizáciu a tempomat. Za príplatok boli v ponuke navigačný systém a parkovacie senzory.