
Predný Spojler pre vozidlo
Predný Spojler pre
Predný Spojler: užitočné informácie
Spoiler je vyčnievajúci diel karosérie, ktorý mení aerodynamiku vozidla. Spoilery sa nepoužívajú iba u závodných áut, ale tiež na optimalizáciu aerodynamiky bežných osobných automobilov. Sú bežne inštalované aj na sériovo vyrábané autá. Spoiler je spravidla vyrobený z plastu, karbónu alebo kovu. U športiakov má každý spojler aj svoje sériové číslo. Okrem toho, pre rôzne typy vozidle existujú aj rôzne tuningové spoilery, ktoré sa inštalujú dodatočne.
Zlepšujú napríklad funkcie blatníkov, alebo tiež vyvažujú karosériu. Existujú rôzne typy spoilerov: zadný spoiler, predný spoiler, spoiler kolesa, predný spodný spoiler, bočný spoiler, zadný spoiler na blatník a tiež predný spoiler na blatník. Pri použití spoilerov sa nezlepšujú iba dynamické vlastnosti vozidla. Dôležitým aspektom je tiež vzhľad celého vozidla, čo je dôvod, prečo sa spoilery tešia veľkej obľube u fanúšikov tuningu. Urobia aj z bežného auta športiak. Ak spoiler pasuje na daný automobil, nie je zložité ho namontovať.
Je potrebné kúpiť si iba taký spoiler, ktorý pre daný model vozidla doporučuje jeho výrobca. Inak sa budete trápiť s náročnou inštaláciou, ktorá sa nakoniec ukáže ako úplne nemožná, alebo bude extrémne drahá. Vyhovujúci spoiler si naopak dokáže namontovať každý majiteľ aj sám. Hľadáte vzperu tlmiča, príruby, katalyzátor, sušič vzduchu pre klimatizáciu, vzduchový filter, predný svetlá do hmly alebo akékoľvek iné diely pre vaše auto? Pozrite sa na širokú ponuku v našom on-line obchode a vyhľadajte si a objednajte všetky potrebné diely.
Poruchy spojlera
- korózia komponentu;
- poškodenie výsledkom mechanického vplyvu;
- náter stratil svoj odtieň;
- zmena originálneho tvaru komponentu.
Príznaky porúch spojlera
- zhoršenie aerodynamiky vozidla;
- auto pri jazde ťahá na jednu stranu (najmä pri rýchlej jazde);
- počas štartovania a brzdenia diel píska a klopoce.
Príčiny porúch spojlera
- nesprávna montáž komponentu;
- dopravná nehoda;
- uvoľnené upevnenia;
- poškodené doštičky;
- montážne otvory na kufri sú nesprávne ošetrované;
- spojler nezodpovedá veľkosti a modelu auta;
- komponent bol dlhodobo vystavený slnečnému svetlu, chemikáliám a vlhkosti.
Diagnostika
Spojler nemá len estetickú funkciu, ale primárne mení aerodynamické vlastnosti karosérie auta. Diagnostika komponentu začína jeho vizuálnou kontrolou. Montážne miesta a otvory je potrebné starostlivo preskúmať. Nemali by na nich byť stopy hrdze.
Odporúča sa otestovať aerodynamiku vozidla. Ak prúdy vzduchu cirkulujú nesprávne, spojler musí byť nakalibrovaný. Nastaví sa jeho pozícia a uhol inštalácie. Túto prácu vykonávajú odborníci.
Oprava a výmena spojlera
Životnosť tohto dielu nie je limitovaná. Vymieňa sa iba v prípade závažných poškodení v dôsledku mechanického vplyvu. Ak sú na spojleri malé deformácie a škrabance, musí byť v servise zrovnaný a natretý.
Ak sa objaví hrdza, kov je nutné vyčistiť, pokryť antikoróznym roztokom a nafarbiť.
Ak chcete nainštalovať neoriginálny spojler, musíte odmerať dvere kufra a odhadnúť prítlak. Budete pre to potrebovať vedieť otáčky a výkon motora. Nevyhnutné parametre sú uvedené v technickej dokumentácii vozidla.