Sací ventil pre vozidlo
Nasávací ventil pre
Nasávací ventil: užitočné informácie
Sací ventil je súčasťou ventilového systému motora, ktorý zodpovedá za výmenu plynov alebo zmesi vzduchu a paliva, podľa toho, či sa jedná o benzínový alebo teda vznetový motor. Umožňuje otváranie a zatváranie vedenia, ktoré nasáva plyny do valcov. Naopak výfukový ventil odvádza splodiny horenia von z valcov. Sací ventil je vystavený menšiemu teplotnému stresu, ako výfukový ventil, pretože teplota zmesi paliva je nižšia ako teplota výfukových plynov. Komora valcov musí byť uzavieraná v presnom súlade s cyklom motora.
Ventily sa otvárajú a zatvárajú pomocou posunovača, alebo posunovacej tyče alebo vačkového hriadeľa. Sací ventil uzavierajú maximálne 2 pružiny, aby plyny ľahko prúdili. Sací ventil je zložený z tyče a doštičky s vyfrézovaným skosením do uhla 45 °, niekedy aj do menšieho. Potom presne zapadne do miesta ventilu, ktorý je umiestnený na hlave valcov. Zvyčajne teplota sacích ventilov a ich okolia dosahuje okolo 500 ° C a u výfukových ventilov je to až 600 ° C, ale nemala by byť vyššia ako 700 ° C.
Ventily sa otvárajú a zatvárajú rýchlosťou maximálne 50- krát za sekundu. Sú vystavené veľkému stresu a musia odolávať korózii, preto sú vyrobené z chrómu, silikónu a oceli. Niekedy sú ventily už proste príliš opotrebované a je nevyhnutné vymeniť ich. Navštívte náš on-line obchod, kde si môžete kúpiť nielen ventily, ale tiež vačkové hriadele, brzdové obloženie alebo olejové filtre pre všetky populárne značky automobilov. Presvedčte sa sami o kvalite našich produktov, ktoré ponúkame za skvelé ceny.
Ako zistiť zlyhanie sacieho ventilu
Tento komponent sa kontroluje v dvoch fázach. Najskôr sa kontrolujú všetky systémy na špeciálnej lavici s počítačom.
Potom sa systém rozoberie a rozoberie sa aj ventil. Skontrolujte komponent, či nemá na sebe uhlíkové usadeniny a mechanické poškodenie. Pozornosť by ste mali venovať nastaveniu ventilu a jeho polohe v uložení. Pred prejdením k ďalšiemu kroku je potrebné, aby motor vychladol. Následne nastavte piest na vrchný mŕtvy bod kompresného záberu. Potom uvoľnite druhú maticu zaskrutkovanú za hlavnou maticou a nastavte vzdialenosť použitím meradla. Optimálna vzdialenosť by mala vpustiť meradlo do vnútra bez väčšej námahy.
Pozor: ventily nie je možné nastaviť samostatne. Iné komponenty je potrebné tiež nastaviť. Po výmene ventilu nezabudnite na správne usadenie nového komponentu na svojom mieste.
Potrebu diagnostiky sacieho ventilu určíte pomocou týchto znakov:
- z motora je počuť klepanie a iné zvuky pri všetkých prevádzkových módoch;
- motor zhasína;
- zvýšená spotreba paliva a motorového oleja;
- motor pracuje nesprávne pri nízkych otáčkach a spontánne zastaví pri voľnobehu.
Dôvody zlyhania sacieho ventilu
Poškodenie alebo úplné zlyhanie komponentu môže byť spôsobené používaním nekvalitného paliva alebo motorového oleja. Používanie nízko oktánového benzínu vedie k nízkym hodnotám paliva proti klepaniu, čo vedie k vysokej záťaži na skupinu piestov. Následne sa zvyšuje aj pracovná teplota motora. Na hlave ventilu sa tiež akumulujú zvyšky uhlíka, ktoré sa po dosiahnutí určitej hrúbky oddelia a dostanú sa medzi uloženie a čelo ventilu. Vedie to k prehrievaniu hlavy ventilu a k zhoršenému kontaktu s uložením.
Často je dôvodom zlyhania komponentu zväčšená alebo zmenšená vzdialenosť medzi uložením a ventilom. Čím je väčšia táto vzdialenosť, tým rýchlejšie sa súčiastka opotrebuje a motor následne zlyhá. Ak je vzdialenosť menšia, ako obvykle, sací ventil prestane vykonávať svoju funkciu. Palivo sa tak nedostane do valcov včas. Používanie auta s uzavretými ventilmi vedie k prehrievaniu a predčasnému zlyhaniu valcov.
Dôvodom vypálenia sacieho ventilu môže byť príliš neskoré alebo naopak príliš skoré zapálenie. Preto ak komponent zlyhá, je potrebné sa uistiť, že je správne nastavený uhol predstihu zapaľovania.
Výmena sacieho ventilu
Oprava neodstráni ani malé poškodenia ventilu, preto je lepšie ventil vymeniť.
Na rozobratie komponentu odstráňte rozvodový remeň a kryt vačkového hriadeľa. Odporúča sa zaznačiť si sekvenciu vahadiel a kompenzátorov nejakou značkou.
Na utiahnutie skrutiek krytu vačkového hriadeľa použite momentový kľúč s krútiacim momentom iba 10 Nm.
Aby sa ventily opotrebovali rovnomerne, vymeňte ich všetky naraz.