Príruba chladenia pre vozidlo
Príruba chladenia pre
Príruba chladenia: užitočné informácie
Príruba je spojovací článok, ktorý spája alebo pripojuje predovšetkým rôzne potrubia. Existujú rôzne druhy prírub. V automobile ich nájdeme niekoľko. Napríklad na vedení chladiacej kvapaliny, upevňovacia príruba prevodovky, príruba nasávania karburátora. Ich úlohou je zabezpečovať pevné spojenie, ale časom každá príruba povolí. Dôvodom netesnosti spoja môže byť ale tiež zlé tesnenie. V mnohých prípadoch je potrebné vymeniť prírubu aj tesnenie.
Častejšie k poškodeniu dochádza u prírub vyrobených z plastu, pretože je to menej stabilný materiál ako kov. Plast sa časom stane krehkým a poréznym a prepúšťa tekutinu. Ale problémy môže tiež spôsobiť aj príruba vyrobená z iného materiálu. Nie je zložité vymeniť príruby. Musí sa ale predtým vypustiť kvapalina v častiach ktoré príruba spája. Okrem toho je nevyhnutné odskrutkovať skrutky, na čo ale potrebujete špeciálne náradie. Majitelia áut takéto nástroje spravidla nevlastnia. Ale aj keď si pôjdete dať vymeniť prírubu do servisu, nemusíte si ju tam kupovať. Môžete si ju kúpiť u nás.
Väčšinou príruby nie sú drahé, je to relatívne jednoduchá súčiastka. Tiež si zakaždým kupujte nový diel, nie použitý. Ak príruba bola poškodená, musíte ju nahradiť novou. Inak, je tu riziko vytekania rôznych kvapalín z vozidla. Tiež si u nás môžete kúpiť aj iné diely, kĺb nezávislej nápravy, ostrekovač, čepele stieračov, cievku zapaľovania, rozdeľovač zapaľovania, motor predného stierača alebo chladič. Náš internetový obchod je vám vždy k dispozícii. Vaše objednávky budú rýchlo spracované a doručené.
Ako zistiť zlyhanie príruby systému chladenia motora
Absencia únikov chladiacej kvapaliny a jej hladina by sa mala kontrolovať každý deň. Po 10,000 km je potrebné súčiastku otestovať. Skontrolujte tento komponent: nesmie mať praskliny ani stopy úniku kvapaliny. Najlepším spôsobom kontroly toho, že príruba pracuje správne, je kontrola expanznej nádrže a hladiny chladiacej kvapaliny v nej. Mala by byť asi 30-40 mm nad minimálnou hodnotou. Keď motor beží, určitý čas po zastavení môže hodnota chladiacej kvapaliny presahovať normu.
Potrebu diagnostiky príruby chladiaceho systému zistíte podľa týchto kritérií:
- postupne sa znižuje hladina chladiacej kvapaliny;
- zistíte únik chladiacej zmesi;
- motor sa často prehrieva;
- zníženie výkonu motora;
- vyššia spotreba paliva;
- v priestore pre cestujúcich je cítiť zápach chladiacej zmesi.
Dôvody zlyhania príruby systému chladenia motora
Prasknutie povrchu súčiastky je výsledkom pravidelného vystavovania vysokým teplotám. Použitie chladiacej zmesi nízkej kvality môže viesť ku korózii. Pravidelné vystavenie agresívnym látkam vedie k tvorbe produktov opotrebenia, ktoré upchávajú komponenty. Odchýlka polohy príruby môže byť tiež spôsobená uvoľnenými upevneniami v dôsledku vibrácií. Komponent sa tiež zničí kvôli opotrebeniu a pretrhnutiu, neskorej údržbe alebo neodbornej oprave.
Výmena príruby systému chladenia motora
Tento komponent nie je drahý, preto sa pred opravou uprednostňuje výmena. Pre výmenu príruby systému chladenia motora postupujte takto:
- vypusťte chladiacu zmes do zbernej nádoby;
- odpojte hadičky;
- vymeňte prednú prírubu, odpojte vedenie zo snímača teploty chladiacej zmesi;
- odskrutkujte poškodený komponent a opatrne ho vyberte;
- pripravte miesto uloženia pre novú prírubu; podľa potreby ho vyhlaďte pilníkom a odmastite;
- potrite nový komponent tesniacim materiálom;
- nainštalujte súčiastku a utiahnite matice;
- zapojte hadičky;
- nainštalujte snímač teploty;
- do systému nalejte chladiacu zmes.
Po inštalácii novej príruby sa odporúča vykonať nasledovné kroky:
- naštartujte motor;
- po zohriatí na optimálnu teplotu zrýchlite na stredné alebo rýchle otáčky motora.
V tomto móde nechajte motor bežať niekoľko minút, aby sa z chladiaceho systému odstránil prebytočný zablokovaný vzduch. Ak je množstvo chladiacej zmesi v nádrži pod požadovanou úrovňou, doplňte chladiacu zmes. Príruby je potrebné meniť raz za dva roky a v niektorých prípadoch každých 60,000 km.