
Tesniaci krúżok vačkového hriadeľa auto
Tesniaci krúżok vačkového hriadeľa pre
Tesniaci krúżok vačkového hriadeľa: užitočné informácie
Ako zistiť zlyhanie olejového tesnenia vačkového hriadeľa
Kontrolu olejového tesnenia vačkového hriadeľa by ste mali vykonať pri každej pravidelnej údržbe auta, pri výmene vačkového hriadeľa alebo po oprave hlavy valca. Únik oleja v mieste, kde je v kontakte tesnenie a vačkový hriadeľ, a výskyt prasklín, poškodenia alebo deformácie indikujú, že súčiastku bude potrebné vymeniť. Na objektívne určenie stavu olejového tesnenia sa odporúča predtým vybrať kladku vačkového hriadeľa.
Potrebu diagnostiky olejového tesnenia vačkového hriadeľa určíte pomocou týchto príznakov:
- Stopy oleja na remeni alebo pod kladkou vačkového hriadeľa a na vnútornej strane krytu kľukovej skrine;
- Zošmyknutie remeňa pohonu;
- Zvýšená spotreba oleja;
- Nestabilná práca motora.
Príčiny zlyhania olejového tesnenia vačkového hriadeľa
Kvôli vibráciám vačkového hriadeľa a starnutiu gumy sa poškodí vnútorná strana olejového tesnenia, stratí svoju elasticitu a ohne sa, výsledkom čoho je narušenie tesnosti spojenia. Vysokokvalitná fluórová guma alebo silikónové komponenty sú odolnejšie voči agresívnym podmienkam používania a slúžia dlhšie, ako obvyklé gumové súčiastky.
Olejové tesnenie vačkového hriadeľa môže zlyhať predčasne kvôli dlhému nepoužívaniu alebo kvôli parkovaniu vonku. Dlhá absencia mazadla a zmeny teplôt podporujú riziko prasknutia olejového tesnenia.
Niekedy je uvoľnenie olejového tesnenia vačkového hriadeľa spôsobené zlyhaním systému ventilácie kľukovej skrine, napríklad pri vysokom tlaku plynov v kľukovej skrini. Použitie nesprávnych nástrojov počas inštalácie tiež vedie k strate tesnosti spojenia.
Výmena olejového tesnenia vačkového hriadeľa
Ak máte potrebné vybavenie, svojpomocná výmena nebude náročná. Stačí k tomu iba postupovať podľa týchto krokov:
- Odstráňte negatívny terminál z batérie.
- Odpojte hnací remeň.
- Pri držaní kladky vačkového hriadeľa špeciálnym nástrojom (kliešte, kľuka alebo hasák) uvoľnite a odskrutkujte upevňovaciu skrutku.
- Odstráňte kladku zo zakončenia vačkového hriadeľa.
- Odstráňte olejové tesnenie z miesta uloženia povytiahnutím pomocou skrutkovača.
- Zatlačte nové tesnenie použitím priebojníka.
- Nainštalujte kladku, utiahnite upevňovacie skrutky krútiacim momentom uvedeným v technickom manuáli auta.
- Nastavte napnutie rozvodného remeňa podľa odporúčaní výrobcu auta.
Pre výmenu zadného tesnenia vačkového hriadeľa, ak je také tesnenie v motore, musíte auto zdvihnúť, odpojiť prevodovú skriňu a spojku. Tento proces je časovo náročný a preto by sa mala vykonať v servise.