Späť
        Krajina
    Späť
        Moje vozidlá
    - 
        Náhradné diely pre vaše auto

 
- 
        Informácie
                 
                Svojpomocná diagnostika jednotky je relatívne náročná. Najskôr preskúmajte prachové puzdrá. Nemali by mať žiadne poškodenie, pretože aj 500 km jazdy s prasknutým alebo poškodeným prachovým puzdrom môže viesť k poškodeniu homokinetických kĺbov.
Potom dotykom skontrolujte voľnosť pohybu v kĺbe. Ak je voľnosť príliš veľká, rozoberte zostavu alebo kontaktujte servis pre dôkladnú diagnostiku na testovacej lavici za použitia špeciálneho softvéru.
Potrebu diagnostiky homokinetického kĺbu určíte pomocou týchto príznakov:
Priemerná životnosť kĺbov hnacieho hriadeľa je asi 100 až 120 tisíc km. Tieto komponenty môžu avšak zlyhať aj skôr, najmä ak auto používate na nekvalitných cestách alebo sú komponenty, ktoré sú v kontakte s homokinetickým kĺbom, mechanicky poškodené.
Často sa predčasné zlyhanie homokinetického kĺbu vyskytne z dôvodu prasknutia prachového puzdra. Špina a prach, ktoré vniknú do súčiastky, majú abrazívny vplyv na kontaktné plochy a výrazne tak skracujú životnosť. Vlhkosť spôsobuje vznik korózie. Strata tesnosti v prachovom puzdre je spojená s únikom mazadla, čo vedie k zvýšenej abrázii prvkov homokinetického kĺbu.
Životnosť homokinetického kĺbu sa tiež môže výrazne skrátiť nedbalou jazdou. Prudké rozbiehanie sa a brzdenie, prejazd cez zákruty vo vysokej rýchlosti a neustála vysoká záťaž na auto, napríklad pri pravidelnom prevážaní ťažkého nákladu, vedú k zlyhaniu tejto súčiastky.
Ak ste spozorovali nepriame príznaky zlyhania homokinetického kĺbu alebo ste počas bežnej kontroly uvideli poškodené prachové puzdro, homokinetický kĺb je potrebné rozobrať a vymeniť staré mazadlo. Niekedy stačí pre obnovu funkčnosti homokinetického kĺbu vyčistiť súčiastku, aplikovať nové mazadlo a vymeniť prachové puzdro.
V prípade vážnejšej poruchy je potrebné súčiastku vymeniť. Urobte tieto kroky: