Späť
Krajina
Späť
Moje vozidlá
-
Náhradné diely pre vaše auto

-
Informácie
Výmenník tepla slúži na transfer tepla bez priameho kontaktu. Dva médiá sú oddelené tepelne vodivým materiálom. Výmenník tepla je využívaný v systéme kúrenia vozidla. Hovorí sa mu tiež radiátor alebo vykurovacie teleso. Funguje tu výmena tepla medzi vzduchom a chladiacou kvapalinou. Ako separátor sa používa hliník. Cez výmenník tepla alebo radiátor tečie chladiaca kvapalina, ktorá sa ohrieva od motora. Teplo následne odovzdá vzduchu. Zahriaty vzduch je nasmerovaný dovnútra kabíny vozidla a zabezpečuje kúrenie.
Pretože výmenník tepla je efektívny iba keď má chladiaca kvapalina relatívne vysokú teplotu trvá to určitý čas pokým sa kúrenie vo vozidle naštartuje. Ventilátor fúka vzduch cez výmenník tepla nízkou rýchlosťou. Vykurovací efekt je tým usmerňovaný. Ak kúrenie nefunguje môže byť príčinou pokazený výmenník tepla. Niekedy sú zablokované prístupové línie. Inou príčinou poruchy môže byť opotrebované tesnenie. Výmena výmenníka tepla môže byť veľmi komplikovaná oprava, závisí to od jeho umiestnenie v aute. Často je nevyhnutné vymontovať mnohé iné súčiastky iba aby ste sa k nemu dostali.
Vykurovacie telesá nie sú nejak zvlášť náchylné na opotrebovanie, takže obyčajne slúžia po celú dobu životnosti automobilu. Ale, ak je nevyhnutné vymeniť výmenník tepla, a chcete si ho kúpiť, v našom on-line obchode nájdete tie najlepšie súčiastky. Potrebujete aj iné náhradné diely, ako je kľuková skriňa, tyč riadenia, olejový filter, tlmič torzných kmitov, oblúk kolesa alebo ložisko? V našom on-line obchode nájdete širokú ponuku náhradných dielov, takže si môžete objednať akúkoľvek časť vozidla, ktorá vám chýba pre vaše auto.
Ako zistiť zlyhanie chladiča systému vykurovania priestoru pre cestujúcich
Podrobná diagnostika chladiča a zistenie úniku látok a pracovnej kvapaliny si vyžaduje rozobratie tejto súčiastky. Upchatie komponentu môžete zistiť aj týmto spôsobom: rukou sa dotknite prívodnej a vývodnej rúrky komponentu. Výrazný rozdiel v ich teplote indikuje upchatie systému.
Tieto príznaky ukážu na potrebu diagnostiky chladiča systému vykurovania priestoru pre cestujúcich:
Dôvody zlyhania chladiča systému vykurovania priestoru pre cestujúcich
Nesprávna funkčnosť chladiča systému vykurovania priestoru pre cestujúcich je často spôsobená vonkajšími usadeninami. Tento proces môže byť urýchlený neskorým servisom a výmenou kabínového filtra podľa predpísaného harmonogramu.
Dôvodom zlyhania chladiča môže byť aj vnútorné upchatie. Počas používania auta sa v komponente akumulujú pevné zvyšky v kanálikoch chladiča a v príslušných hadičkách, čo vedie k zablokovaniu systému a k úniku chladiacej zmesi. Upchatie môže byť dôsledkom súčasného používania dvoch nekompatibilných pracovných kvapalín. Kvôli ich rozdielnemu chemickému zloženiu sa látky zrážajú a viskózna masa sa lepí na steny kanálikov. V zime môže chladič zlyhať kvôli vniknutiu snehu do sacieho potrubia.
Strata tesnosti komponentu sa často objavuje kvôli korózii na kovových súčiastkach, ktorá je výsledkom pravidelného vystavenia vlhkosti. V rámci mechanického poškodenia hovoríme hlavne o deformácii, ktorá je najčastejšie spôsobená nesprávnou inštaláciou.
Oprava chladiča vykurovania
Niekedy je možné normálnu prevádzku chladiča vykurovania obnoviť vyčistením chladiča. Mnoho modelov je možné vyčistiť špeciálnou kvapalinou. Mali by ste to urobiť iba v prípade, keď komponent nemá žiadne mechanické poškodenie. Svojpomocná oprava je relatívne náročný proces, preto sa odporúča, aby ste tento úkon nechali na profesionálov v servise.
Výmena chladiča systému vykurovania priestoru pre cestujúcich
Rozobratie starého chladiča a inštalácia nového je jednoduchá. Podľa modelu auta sa tento proces môže líšiť, avšak aplikovať je možné všeobecný postup. Najskôr, pred rozobratím, vypusťte chladiacu zmes zo systému vykurovania. Pri výmene je tiež potrebné skontrolovať stav príslušných hadičiek a výpustného uzáveru. V prípade poškodenia alebo korózie je potrebné ich vymeniť. Tesnenie je tiež potrebné vymeniť spolu s chladičom. Po dokončení práce naplňte chladič pracovnou kvapalinou, naštartujte motor a uistite sa, že zo systému neuniká pracovná kvapalina.