Späť
Krajina
Späť
Moje vozidlá
-
Náhradné diely pre vaše auto

-
Informácie
Hlavný valec je súčasťou hydrauliky, ktorá vytvára potrebnú silu pre posilovač spojky. Jednoduchý hydraulický princíp sa používa na dosiahnutie väčšej sily. Hlavný valec je menší ako servo valec a preto je sila intenzifikovaná v procese prenosu. Hlavný valec je umiestnený v mechanizme spojky. Nie je ľahké ho nájsť, ani zistiť, čo spôsobilo problém, pretože spojka aj celá hydraulika je komplexný systém.
Keď sú problémy s radením rýchlostí, alebo sa objavia divné zvuky, príčinou môže byť poškodený hlavný valec. Ale musíte skontrolovať všetko veľmi pozorne, predtým ako ho vymeníte. Nepokúšajte sa o to sami. Spojka je komplikovaný systém, ktorý patrí do rúk odborníkov v servise. A môže sa ukázať, že problém nebol vo valci, ale v niečom inom. Okrem toho, táto oprava je nákladná, pretože hydraulický systém je zložitá súčiastka a nie je jednoduché ho znovu dať do poriadku.
Vyžaduje to skúsenosti a odborné znalosti o konštrukcii automobilov a tiež sústredenie. Každý majiteľ auta musí urýchlene navštíviť servis, ak má problémy so spojkou. Inak môže takáto porucha vyústiť do masívneho poškodenia vozidla. V našom on-line obchode nájdete tiež mnohé iné originálne náhradné diely. Máme na sklade lamelu spojky, kábel spojky, brzdové obloženie, servo valec pre spojku, sviečky, vonkajšie aj vnútorné spätné zrkadlá, smerovky a mnohé iné diely.
Ako zistiť zlyhania hlavného valca spojky
Najskôr je potrebné skontrolovať, či sa na komponente nenachádzajú stopy úniku látok. Ak ich vidíte, systém stratil tesnosť. Ak je pedál príliš mäkký, pravdepodobné je, že do systému vnikol vzduch. Na odstránenie tejto chyby je potrebné vypustiť celý systém podľa presného postupu. Ak to nepomôže, potrebná bude hlbšia oprava valca. V prípade zvláštnych zvukov pri preraďovaní rýchlostí a pri vibrácii prevodovej páky kontaktujte pre hlbšiu diagnostiku servis. Pravidelne je potrebné kontrolovať aj hladinu kvapaliny. Nízka hladina znamená únik zo systému. V tomto prípade je potrebná výmena piestu a kalichov.
Potrebu diagnostiky hlavného valca spojky zistíte pomocou týchto znakov:
Dôvody zlyhania hlavného valca spojky
Najčastejším zlyhaním hlavného valca spojky je strata tlaku. Deje sa kvôli opotrebeniu, poškodeniu alebo nesprávnej inštalácii spojovacích hadičiek a O-krúžkov.
Kvôli koncu životnosti potrebujú častú výmenu aj pružiny tohto komponentu. Piesty sa opotrebujú a môžu sa poškodiť vplyvom intenzívnej mechanickej sily.
Dôvodmi pre predčasné opotrebenie telesa hlavného valca spojky je nízka kvalita súčiastky a nedodržanie intervalov údržby. Životnosť komponentu tiež závisí od spôsobu jazdy a od dodržania pravidiel prevádzky komponentu.
Výmena hlavného valca spojky
Výmena komponentu si vyžaduje vypumpovanie brzdovej kvapaliny z nádržky pre spojkovú kvapalinu. Potom odpojte gumový remeň, ktorý spája expanznú nádrž ku karosérii auta. Pri odstránení nádržky buďte opatrný, pretože obsahuje brzdovú kvapalinu. Potom odskrutkujte maticu pripevňujúcu rúrku k valcu. Ďalším krokom je posunutie hadičky nabok uvoľnením svorky a odstránením z valca. Mali by ste odskrutkovať aj matice spájajúce valec s karosériou. Potom môžete odstrániť starý valec a nainštalovať nový. Mechanizmus zostavte v opačnom poradí.