
Klinový remen pre vozidlo
Klinový remen pre
Klinový remen: užitočné informácie
Poly-V remeň je V-remeň alebo tiež klinový remeň s pozdĺžnymi okrajmi. Je široký a tým zvyšuje treciu silu. Poly-V remeň sa používa na štartovanie alternátora. Používa sa tiež pre vodnú pumpu, servo a ventilátor. V-remene sa vyrábajú z gumy. Vo vnútri remeňa je oceľová pružná tyčka, ktorá zodpovedá za jeho plynulý chod. Najčastejšia porucha býva, keď sa poly-V remeň pretrhne.
Diagnostika je vedená podľa miesta prethrnutia. Ak zlyhá poly-V remeň, nie je ťažké na to prísť. Pred jeho prasknutím budete počuť charakteristické zvuky jeho opotrebovanie. Je potrebné vymeniť remeň ešte skôr ako sa pretrhne. Pravidelne ho preto kontrolujte. Zlý poly-V remeň môže spôsobiť aj prehrievanie motora. Hlavný poly-V remeň štartuje alternátor. Nie je zložité vymeniť remeň, ale ťažko sa k nemu dostanete. Najskôr, je potrebné povoliť jeho napätie a následne odmontovať poškodený remeň.
Pri montáži nového V- remeňa sa musí dosiahnuť jeho optimálne napätie. Je tiež potrebné otestovať remeň pri zapnutom motore. V našom katalógu nájdete mnohé náhradné diely: generátory, lišty, klaksóny, čapy nápravy, kábel ručnej brzdy, spätné zrkadlá aj ABS senzory. V našom internetovom obchode si zakúpite kvalitný tovar za skvelé ceny a ušetríte.
Ako zistiť zlyhanie klinového remeňa
Diagnostiku môžete vykonať aj bez pomoci profesionálov v servise. Začnite odstránením krytu a uvoľnením upevnení čerpadla. Potom preskúmajte remeň, či nemá vonkajšie poškodenie a skontrolujte aj jeho napnutie. Pri stlačení by jeho maximálne povolené ohnutie malo byť 5 mm. Povrch komponentu by nemal mať žiadne poškodenia, ani stopy paliva alebo mazadla. Ak má komponent na sebe stopy oleja, mali by ste ho vymeniť a skontrolovať olejové tesnenie. Skrutka napínača alternátora a všetky upevnenia je takisto potrebné skontrolovať. Remeň sa odporúča skontrolovať každých 1,000 km.
Potrebu diagnostiky klinového remeňa určíte pomocou týchto príznakov:
- práca motora je sprevádzaná zvláštnymi zvukmi;
- motor sa pri voľnobehu prehrieva;
- príznaky opotrebenia sú viditeľné na povrchu remeňa;
- operácia motora za studena je nestabilná.
Dôvody zlyhania klinového remeňa
Najčastejším zlyhaním klinového remeňa je jeho nekompatibilita so systémom pohonu. Komponent sa môže poškodiť aj zablokovaním pohonu pod vplyvom cudzích predmetov. Okrem toho aj nesprávna inštalácia remeňa s aplikáciou príliš veľkej sily môže viesť k poškodeniu laniek.
Abrázia bočných stien komponentu je najčastejším dôsledkom nedostatočného napnutia. Dôvod zlyhania môže byť aj v nevyrovnanosti remeníc, ich nedostatočnom priemere a v nezhode šírky remeníc a remeňa.
Základňa klinového remeňa sa môže poškodiť vplyvom zmeny teplôt alebo vystavením chemikáliám. Podporuje to stratu tuhosti materiálu. V rámci nesprávnej inštalácie alebo nevyhovujúceho vonkajšieho valčeka sa môžu objaviť aj praskliny.
Skrútenie remeňa a jeho skĺzavanie môže byť spôsobené nedostatočným napnutím. Kvôli nadmerným vibráciám mení komponent svoju polohu. Remeň sa často skrúti kvôli nevyrovnanosti remeníc alebo poškodeniu a vniknutiu cudzích predmetov do drážok.
Predčasné opotrebenie komponentov je často spojené s ich nízkou kvalitou. Odporúča sa používať remene od toho istého výrobcu, a tieto prvky je potrebné vymeniť spolu. Používanie komponentov s rozdielnymi vlastnosťami môže viesť k ich nerovnomernému roztiahnutiu a k poškodeniu.
Výmena klinového remeňa
Klinový remeň nie je možné opraviť. Jeho výmena sa vykonáva hneď, pretože nový komponent nie je vôbec drahý. Výmena si ani nevyžaduje špeciálne nástroje alebo schopnosti, preto ju môžete vykonať aj sami. Pred výmenou odstráňte kryt, uvoľnite príslušné skrutky a upevnenia čerpadla v chladiacom systéme. Potom opatrne odstráňte starý remeň a snažte sa, aby ste nepoškodili napínacie valčeky. Nainštalujte nový remeň.
Nakoniec nezabudnite utiahnuť skrutku a nastaviť napnutie remeňa.