Vodiaca kladka pre vozidlo
Vodiaca kladka pre
Vodiaca kladka: užitočné informácie
Ako zistiť zlyhania remenice rozvodného remeňa?
Diagnostika kladky rozvodného remeňa je veľmi náročná, pretože jej poškodenie nie je vždy sprevádzané zvláštnymi zvukmi. Obvykle je poškodenie indikované nepriamymi príznakmi.
Bežná kontrola a výmena napínacích remeníc a voľnobežnej remenice rozvodného remeňa je často zanedbaná nováčikmi, aj skúsenými vodičmi. Aby sa predišlo zlyhaniu rozvodného mechanizmu, remenice je potrebné vymeniť v rámci intervalov uvedených výrobcom auta.
Potrebu diagnostiky remenice rozvodného remeňa môžete určiť pomocou týchto príznakov:
- počas prevádzky motora je z komponentu počuť zvláštne zvuky;
- zväčšená voľnosť pohybu v ložiskách kladky napínača alebo vo voľnobežnej kladke;
- povrch remeňa je lesklý;
- pohon remeňa výrazne vibruje (dôležité pre motory s dieselovým palivom);
- mechanické poškodenie spozorované počas prehliadky komponentov rozvodného mechanizmu.
Dôvody zlyhania remenice rozvodného remeňa
Relatívne často komponenty zlyhajú kvôli vniknutiu cudzích predmetov medzi remenicu a remeň: piesok, blato, štrk a kovové častice zvyšujú mieru abrazívneho opotrebenia na kontaktných plochách a vedú k tvorbe škrabancov na vonkajšej klietke komponentu.
Mnoho poškodení remeníc rozvodného mechanizmu je spôsobených nedodržaním pokynov v rámci inštalácie alebo v rámci nastavenia prvkov pohonu remeňa. Zabráňte nesprávnej inštalácii remenice, vychýleniu remeňa alebo nesprávnemu napnutiu. Inak sa zvyšuje riziko nerovnomerného opotrebenia komponentov, zablokovanie ložísk alebo zvýšenie miery voľnosti pohybu, poškodenie zádržných prvkov, čo ďalej vedie k riziku celkového zlyhania remenice.
Používanie nesprávnych nástrojov alebo aplikácia príliš veľkej sily pri inštalácii môže spôsobiť preliačiny a škrabance na povrchu komponentov. Pokus o obnovu funkčnosti za použitia skrutkovača a kladiva pri spadnutej remenici kvôli nedbalému zaobchádzaniu nie je len problémom zlyhania samotného komponentu, ale zvyšuje sa takto aj riziko zlyhania iných prvkov pohonu.
Pre rozvodný mechanizmus sú veľmi nebezpečné motorové oleje a benzín. Ničia remeň a tesniace prvky remeníc, čo vedie k akumulácii špiny a prieniku vlhkosti do jednotky, a neskôr aj k zlyhaniu ložísk. Pri zahriatí môže znefunkčnené ložisko spôsobiť roztopenie plastových častí.
Výmena remenice rozvodného remeňa
Komponent by ste mali vymeniť pri každej bežnej výmene remeňa, v priemere každých 60,000 až 90,000 km. Neignorujte toto odporúčanie, pretože oprava motora spôsobená poškodeným remeňom vás bude stáť omnoho viac, ako inštalácia nového komponentu v rámci predpísaných intervalov údržby a výmeny.
Komponent môžete vymeniť aj sami alebo za pomoci odborníkov v servise.