
Osuszacz klimatyzacji auto
Osuszacz klimatyzacji pre
Osuszacz klimatyzacji: užitočné informácie
Sušič vzduchu je súčasťou klimatizácie. Je nevyhnutný pre zachytávaní nečistôt pri turbulentnom toku. Okrem toho zlepšuje chladiacu silu a tým zvyšuje účinnosť klimatizácie. Obvykle je valcovitého tvaru. Chladiaca zmes prechádza sústavou filtrov. Potom nasleduje granulát, ktorý absorbuje vodu. Granulát aj filtre majú iba obmedzenú životnosť. Sušič vzduchu sa opotrebuje približne po dvoch rokoch prevádzky. Potom sa musí skontrolovať a vymeniť.
Doporučuje sa meniť ho pravidelne. Inak zhrdzavie a hrdza sa dostáva do systému klimatizácie. Ešte väčší problém je ak sa celý klimatizátor pokazí. Potom budú výdavky na opravu omnoho vyššie. Ak klimatizátor nefunguje správne, alebo počujete hluk, môže to byť spôsobené práve poškodeným sušičom vzduchu. U moderných áut nie je zložité sušič vymeniť. Je potrebné použiť novou objímku s poistkovou páskou. U starších modelov je sušič umiestnený priamo v obvode chladiacej zmesi. Pri výmene dávajte pozor, aby ste obvod prerušili iba na krátku dobu, aby nedošlo k vypareniu chladiacej zmesi.
Je nevyhnutné sušič zabaliť vždy, keď sa mení. V našom on-line obchode nájdete širokú ponuku náhradných dielov pre opravy a údržbu: prenosové ložiská, vstrekovacie trysky, škrtiace klapky, sviečky zapaľovania, okruhy klimatizácie, klinové remene a mnohé ďalšie súčiastky. Skôr ako si kúpite náhradné diely do auta za vysoké ceny v servise, preštudujte si naši ponuku.
Poruchy sušiča vzduchu
- diel je hrdzavý;
- mechanické poškodenie nárazovej sily;
- komponent je upchatý a znečistený;
- filter je opotrebovaný.
Príznaky porúch sušiča vzduchu
- teplota ventilátora sa nedá ovládať;
- hluk v klimatizačnom potrubí.
Príčiny porúch sušiča vzduchu
- strata tlaku v systéme;
- tesniace krúžky a záslepné uzávery sú poškodené;
- hadice sú v chladnom počasí zamrznuté;
- pohlcovač vzájomne pôsobí s výplodmi kompresora;
- chladiaci roztok je naplnený nesprávne;
- nedostatok alebo prebytok chladiva v systéme;
- systém je prehriaty;
- kompresor je poškodený;
- používanie nekvalitného chladiva;
- sacie potrubie je upchaté.
Diagnostika
Pre analýzu správnej činnosti komponentu najskôr skontrolujte množstvo freónu v systéme. V prípade, že hladina freónu je menšia ako povolené minimum, je nutné odstrániť únik v potrubí. Pre tento účel pridajte do chladiva špeciálny indikátor, ktorý je možné vidieť cez ultrafialové lúče, a skontrolujte potrubie špeciálnou lampou.
Ak sa komponent vyznačuje nízkou kapacitou, skontrolujte sacie potrubie. Jeho priemer je iba 0,3 mm, preto sa tento diel často upcháva, dokonca aj keď sa do potrubia dostanú najmenšie cudzie prvky, môže sa zásobník pokaziť.
Následne by ste mali skontrolovať teplotu výstupného otvoru zásobníka. Pre tento účel sa dotknite komponentu: ak je chladný, odstráňte nečistoty.
Priemerná životnosť komponentu je približne päť rokov. Tento údaj závisí od dodržiavania prevádzkových pravidiel používania celého vzdušného systému. Ak sa údržba nevykoná včas, životnosť sa môže niekoľkonásobne znížiť. Diagnostiku systému je potrebné vykonať raz za rok alebo každých 40000 – 50000 najazdených kilometrov.
Oprava a výmena sušiča vzduchu
Výmena filtra by sa mala vykonať po 1,5 alebo 2 rokoch používania komponentu. Tento proces je jednoduchý, avšak vyžaduje špeciálne vybavenie pre prácu s freónom.
Najskôr odstráňte chladivo, odpojte zásobník a odstráňte uzáver s poistným krúžkom. Ak nie je možné odstrániť filter, dodajte výstupnému otvoru potrubia prúd stlačeného vzduchu. Musíme poznamenať, že pre tento proces sú vhodné iba filtre, ktorých tesnosť nebola porušená. Maximálna kapacita vlhkosti komponentu je do 50 ml vlhkosti. To bude dostatočné množstvo pre dva roky prevádzky auta, v prípade ak nebolo potrubie poškodené nárazovou silou.